
Στις 6 Απριλίου 2018 οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής επέβαλαν σημαντικές κυρώσεις εναντίον επτά ρωσικών «ολιγαρχών» και 12 εταιρειών που κατέχουν ή ελέγχουν, υποστηρίζοντας ότι επωφελούνται από ένα ρωσικό κράτος που ασχολείται με «κακοήθεις δραστηριότητες» σε όλο τον κόσμο. Μεταξύ αυτών ο κ. Oleg Deripaska και η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ-Κονγκ εταιρεία του, με την ονομασία Rusal.
Σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, μεγάλοι ιαπωνικοί εμπορικοί οίκοι ζήτησαν από τη ρωσική εταιρεία Rusal να σταματήσει να τους προμηθεύει επεξεργασμένο αλουμίνιο (refined aluminium) και άλλα προϊόντα υπό το πρίσμα των κυρώσεων των Η.Π.Α. στον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό στον κόσμο.
“Ζητήσαμε από τη Rusal να σταματήσει την αποστολή αλουμινίου, καθώς δεν μπορούμε να εκτελέσουμε πληρωμές σε δολάρια και δεν θέλουμε να αναλάβουμε τον κίνδυνο να γίνουμε δευτερεύων στόχος κυρώσεων από τις Ηνωμένες Πολιτείες”, δήλωσε πηγή εμπορικού ιαπωνικού οίκου όπως αναφέρει το πρακτορείο Reuters, χωρίς να αποκαλύψει το όνομα της λόγω της ευαισθησίας του θέματος.
Από την δική τους πλευρά κύκλοι της εταιρίας Rusal στην Μόσχα αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα. Επισημαίνεται ότι εμπορικοί οίκοι όπως οι Mitsubishi Corp, Marubeni Corp, Sumitomo Corp and Mitsui & Co. συγκαταλέγονται στη μακρά λίστα πελατών της ρώσικης εταιρίας από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Οι εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών είναι άρρηκτα συνδεδεμένες εάν αναλογιστεί κανείς ότι η Ιαπωνία αγοράζει περίπου 300.000 τόνους επεξεργασμένου αλουμινίου από τη Ρωσία το οποίο αποτελεί περίπου το 16% των συνολικών εισαγωγών του κράτους, σύμφωνα με στοιχεία της Ιαπωνικής Ένωσης Αλουμινίου (Japan Aluminium Association).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ