
Η MAN Diesel & Turbo εξασφάλισε μια παραγγελία από την MSC (Mediterranean Shipping Company) για τον εξοπλισμό 11 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 23.000 TEUs το καθένα, με κινητήρες τύπου MAN B&W 11G95ME-C9.5, καθώς και με ηλεκτρομηχανές.
Τα έξι πλοία πρόκειται να ναυπηγηθούν από τη Samsung Heavy Industries (SHI), ενώ τα υπόλοιπα από την Daewoo Shipping Marine Engineering (DSME).
Το πρόθεμα “G” στην ονομασία μιας μηχανής MAN B&W σημαίνει ότι ο σχεδιασμός της έχει γίνει με αρκετά μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου που μειώνει την ταχύτητα του κινητήρα, επιτρέποντας έτσι το σχεδιασμό πλοίων με εξαιρετικά υψηλή απόδοση.
Η μεγαλύτερη διαδρομή των κινητήρων τύπου “G” έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες στροφές ανά λεπτό για τον κινητήρα που κινεί την προπέλα. Η χαμηλότερη αυτή ταχύτητα επιτρέπει τη χρήση μεγαλύτερης προπέλας, και αποδεικνύεται τελικά σημαντικά πιο αποδοτική από άποψη πρόωσης. ‘Ολα αυτά σε συνδυασμό με ένα βελτιστοποιημένο σχεδιασμό του κινητήρα, σημαίνουν πως τα εν λόγω νεότευκτα πλοία της MSC θα έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου καθώς και μειωμένες εκπομπές CO2.
Σύμφωνα με τη MAN Diesel & Turbo μέχρι σήμερα έχουν παραγγελθεί 71 κινητήρες τύπου G95, από τους οποίους οι 23 έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ