
Σχεδόν έναν χρόνο πριν το οριστικό «διαζύγιο» του Ηνωμένου Βασιλείου από την οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο τραπεζικός τομέας της Βρετανίας αρχίζει να βιώνει όλο και πιο έντονα τις συνέπειες του Brexit.
Η επιλογή πολλών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων είναι η μετεγκατάσταση σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Και αυτό γιατί τα διεθνή τραπεζικά ιδρύματα που έχουν την ευρωπαϊκή τους έδρα στο Λονδίνο κινδυνεύουν να χάσουν το προνόμιο που τους επιτρέπει να επιχειρούν στις χώρες μέλη της ΕΕ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Bloomberg, που έχει επεξεργαστεί η Statista, η Φρανκφούρτη μοιάζει να αποτελεί τον πλέον προτιμητέο τόπο μετεγκατάστασης για τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Βρετανίας, με το Παρίσι να ακολουθεί κατά πόδας. Σημαντικός αριθμός ιδρυμάτων έχει, μάλιστα, ανακοινώσει και τον –κατά προσέγγιση– αριθμό των εργαζομένων τους που θα κάνει την «έξοδό» του από το Λονδίνο.
Συγκεκριμένα, οι: UBS, Goldman Sachs, Morgan Stanley και Nomura επιλέγουν ως ευρωπαϊκή τους έδρα την Φρανκφούρτη, ενώ το Παρίσι φαίνεται να επιλέγουν οι: HSBC, Societe Generale και Bank of America. Σε ό,τι αφορά την UBS, από τις 5.000 θέσεις εργασίας που διατηρεί στο Λονδίνο, οι 1.500 υπολογίζεται ότι θα μεταφερθούν στην Φρανκφούρτη, ενώ από τις 6.000 θέσεις εργασίας της Goldman Sachs οι 1.000 θα μεταφερθούν στο γερμανικό οικονομικό κέντρο. Από τις 5.000 θέσεις εργασίας της HSBC, οι 1.000 θα μεταφερθούν στο Παρίσι, ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των εργαζομένων και στα υπόλοιπα ιδρύματα, που θα πρέπει να μετεγκατασταθεί σε μία εκ των ευρωπαϊκών οικονομικών πρωτευουσών.
Ωστόσο, καθώς επικρατεί ακόμα αβεβαιότητα ως προς την έκβαση των εμπορικών διαπραγματεύσεων ΗΒ και ΕΕ, αυτή η εικόνα της μετεγκατάστασης εδρών και προσωπικού των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων ίσως διαφοροποιηθεί σημαντικά και επί τα χείρω για την Βρετανία στους μήνες που έρχονται.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/WILL OLIVER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ