
Οι εταιρείες Wilhelmsen και Kongsberg ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κάνουν το επόμενο βήμα προς μια αυτόνομη ναυτιλία, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας για αυτόνομα πλοία, από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη έως τα συστήματα ελέγχου, τις υπηρεσίες logistics και τις λειτουργίες των πλοίων.
Ο κ.Thomas Wilhelmsen, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Wilhelmsen ανέφερε για τη νέα εταιρεία: “Ως ένα παγκοσμίως πρωτοπόρο ναυτικό έθνος, η Νορβηγία ηγείται της ανάπτυξης αυτόνομων πλοίων. Με τη δημιουργία της νέας εταιρείας, με την ονομασία Massterly, κάνουμε το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι δημιουργώντας υποδομές και υπηρεσίες σχεδιασμού και λειτουργίας πλοίων, καθώς και προηγμένες λύσεις logistics που σχετίζονται με θαλάσσιες αυτόνομες επιχειρήσεις. Η Massterly πρόκειται να μειώσει τα κόστη σε όλα τα επίπεδα και θα αφορά όλες τις εταιρείες που έχουν ανάγκη για μεταφορές.”
Στα πλαίσια της ίδρυσης της Massterly, πρόκειται να δημιουργηθούν χερσαία κέντρα ελέγχου για την παρακολούθηση και την λειτουργία αυτόνομων πλοίων στη Νορβηγία αλλά και διεθνώς. Η Massterly θα επωφεληθεί από τη μοναδική τεχνογνωσία και τις λύσεις της Kongsberg, καθώς και από την εμπειρία της Wilhelmsen στον τομέα των logistics και της διαχείρισης πλοίων.
Ένα βασικό ορόσημο για τη Νορβηγία στον κλάδο της αυτονομίας των πλοίων, ήταν η ανακοίνωση του «Yara Birkeland» τον Μάιο του 2017. Πρόκειται για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο θα είναι απολύτως αυτόνομο έως το 2020. Η Massterly μπορεί να παραδώσει και να λειτουργήσει αυτόνομα σκάφη όπως το «Yara Birkeland».
Η νέα κοινοπραξία θα εδρεύει στο Lysaker της Νορβηγίας και θα είναι πλήρως λειτουργική από τον Αύγουστο του 2018.
Φωτό: kongsberg.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ