
Οι εταιρείες Wilhelmsen και Kongsberg ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κάνουν το επόμενο βήμα προς μια αυτόνομη ναυτιλία, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας για αυτόνομα πλοία, από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη έως τα συστήματα ελέγχου, τις υπηρεσίες logistics και τις λειτουργίες των πλοίων.
Ο κ.Thomas Wilhelmsen, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Wilhelmsen ανέφερε για τη νέα εταιρεία: “Ως ένα παγκοσμίως πρωτοπόρο ναυτικό έθνος, η Νορβηγία ηγείται της ανάπτυξης αυτόνομων πλοίων. Με τη δημιουργία της νέας εταιρείας, με την ονομασία Massterly, κάνουμε το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι δημιουργώντας υποδομές και υπηρεσίες σχεδιασμού και λειτουργίας πλοίων, καθώς και προηγμένες λύσεις logistics που σχετίζονται με θαλάσσιες αυτόνομες επιχειρήσεις. Η Massterly πρόκειται να μειώσει τα κόστη σε όλα τα επίπεδα και θα αφορά όλες τις εταιρείες που έχουν ανάγκη για μεταφορές.”
Στα πλαίσια της ίδρυσης της Massterly, πρόκειται να δημιουργηθούν χερσαία κέντρα ελέγχου για την παρακολούθηση και την λειτουργία αυτόνομων πλοίων στη Νορβηγία αλλά και διεθνώς. Η Massterly θα επωφεληθεί από τη μοναδική τεχνογνωσία και τις λύσεις της Kongsberg, καθώς και από την εμπειρία της Wilhelmsen στον τομέα των logistics και της διαχείρισης πλοίων.
Ένα βασικό ορόσημο για τη Νορβηγία στον κλάδο της αυτονομίας των πλοίων, ήταν η ανακοίνωση του «Yara Birkeland» τον Μάιο του 2017. Πρόκειται για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο θα είναι απολύτως αυτόνομο έως το 2020. Η Massterly μπορεί να παραδώσει και να λειτουργήσει αυτόνομα σκάφη όπως το «Yara Birkeland».
Η νέα κοινοπραξία θα εδρεύει στο Lysaker της Νορβηγίας και θα είναι πλήρως λειτουργική από τον Αύγουστο του 2018.
Φωτό: kongsberg.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ