
Οι εταιρείες Wilhelmsen και Kongsberg ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κάνουν το επόμενο βήμα προς μια αυτόνομη ναυτιλία, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη αλυσίδα αξίας για αυτόνομα πλοία, από το σχεδιασμό και την ανάπτυξη έως τα συστήματα ελέγχου, τις υπηρεσίες logistics και τις λειτουργίες των πλοίων.
Ο κ.Thomas Wilhelmsen, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Wilhelmsen ανέφερε για τη νέα εταιρεία: “Ως ένα παγκοσμίως πρωτοπόρο ναυτικό έθνος, η Νορβηγία ηγείται της ανάπτυξης αυτόνομων πλοίων. Με τη δημιουργία της νέας εταιρείας, με την ονομασία Massterly, κάνουμε το επόμενο βήμα σε αυτό το ταξίδι δημιουργώντας υποδομές και υπηρεσίες σχεδιασμού και λειτουργίας πλοίων, καθώς και προηγμένες λύσεις logistics που σχετίζονται με θαλάσσιες αυτόνομες επιχειρήσεις. Η Massterly πρόκειται να μειώσει τα κόστη σε όλα τα επίπεδα και θα αφορά όλες τις εταιρείες που έχουν ανάγκη για μεταφορές.”
Στα πλαίσια της ίδρυσης της Massterly, πρόκειται να δημιουργηθούν χερσαία κέντρα ελέγχου για την παρακολούθηση και την λειτουργία αυτόνομων πλοίων στη Νορβηγία αλλά και διεθνώς. Η Massterly θα επωφεληθεί από τη μοναδική τεχνογνωσία και τις λύσεις της Kongsberg, καθώς και από την εμπειρία της Wilhelmsen στον τομέα των logistics και της διαχείρισης πλοίων.
Ένα βασικό ορόσημο για τη Νορβηγία στον κλάδο της αυτονομίας των πλοίων, ήταν η ανακοίνωση του «Yara Birkeland» τον Μάιο του 2017. Πρόκειται για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το οποίο θα είναι απολύτως αυτόνομο έως το 2020. Η Massterly μπορεί να παραδώσει και να λειτουργήσει αυτόνομα σκάφη όπως το «Yara Birkeland».
Η νέα κοινοπραξία θα εδρεύει στο Lysaker της Νορβηγίας και θα είναι πλήρως λειτουργική από τον Αύγουστο του 2018.
Φωτό: kongsberg.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ