
Η κινεζική αγορά κρουαζιέρας φαίνεται πως βιώνει μια περίοδο κρίσης, καθώς μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας έχουν αποφασίσει να «αποσύρουν», τουλάχιστον σε προσωρινό επίπεδο, τα πλοία και τις δραστηριότητές τους από το Πεκίνο.
Πρόσφατα η Royal Caribbean Cruises ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη του 2018 θα έχει διακόψει τη λειτουργία της κοινοπραξίας «SkySea Cruise Line» την οποία έχει δημιουργήσει σε συνεργασία με το κινεζικό ταξιδιωτικό γραφείο Ctrip, ενώ θα προβεί επίσης στην πώληση του μοναδικού κρουαζιερόπλοιου που βρίσκεται υπό τον έλεγχο της συγκεκριμένης κοινοπραξίας. Το πλοίο της κοινοπραξίας, το «Golden Era», πραγματοποιεί κρουαζιέρες σε πόλεις της Κίνας, στις Φιλιππίνες, στην Ιαπωνία και στο Βιετνάμ. Από το 2019 το πλοίο θα εκτελεί πλόες στο Ηνωμένο Βασίλειο υπό τον έλεγχο άλλης εταιρείας κρουαζιέρας.
Επίσης, η TUI Cruises, η οποία αποτελεί κοινοπραξία της Royal Caribbean και της TUI Group, αποφάσισε πρόσφατα να μετακινήσει δύο πλοία της, τα Mein Schiff 1 (πρώην Celebrity Galaxy) και Mein Schiff 2 (πρώην Celebrity Mercury) από την Κίνα με το δεύτερο να εκτελεί κρουαζιέρες πλέον στη Γερμανία.
Αλλά και η Norwegian Cruises επέλεξε να γυρίσει την πλάτη στην Κίνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση που πραγματοποίησε τον περασμένο Ιανουάριο η εταιρεία, το νέο της κρουαζιερόπλοιο «Norwegian Encore» δεν προορίζεται τελικά για την κινεζική αγορά κρουαζιέρας, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, αλλά για το Μαϊάμι.
Η Royal Caribbean έχει ανακοινώσει επιπρόσθετα ότι θα απομακρύνει από την Κίνα το «Ovation of the Seas» το οποίο από το 2019 και μετά θα εκτελεί πλόες στην Αλάσκα, ενώ η Princess Cruises θα αποσύρει από την κινεζική αγορά το κρουαζιερόπλοιο «Majestic Princess», το οποίο θα εκτελεί πλόες στην Αυστραλία.
Ωστόσο το υπό ναυπήγηση πλοίο της Royal Caribbean, «Spectrum of the Seas», θα ενταχθεί στην κινεζική αγορά το 2019, καθώς η Κίνα εκτιμάται ότι θα αποτελέσει μελλοντικά τη μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework. O Γενικός Γραμματέας του ICS, Θωμάς Καζάκος, με σχετική ανακοίνωση τονίζει ότι «είμαστε απογοητευμένοι…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ