
Μπροστά σε σημαντικές εξελίξεις εντός του τρέχοντος έτους βρίσκεται η βιομηχανία ανακύκλωσης πλοίων, καθώς προετοιμάζεται η λεγόμενη «λευκή λίστα» της ΕΕ, που περιλαμβάνει τις εγκεκριμένες εγκαταστάστεις ανακύκλωσης πλοίων.
Για την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών η υφιστάμενη λίστα της ΕΕ δεν περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό εγκεκριμένων διαλυτηρίων και ως εκ τούτου θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε αυτήν και τα καλύτερα διαλυτήρια της Ινδίας. Με αυτόν τον τρόπο, αναφέρει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, θα αναγνωριστούν τα βήματα προόδου που έχουν γίνει σε εγκαταστάσεις διαλυτηρίων, όπως αυτές του Alang, και θα δοθεί η απαραίτητη στήριξη για την συνέχιση της προσπάθειας βελτίωσής τους.
Για τους Δανούς εφοπλιστές η παρουσία της Maersk στα διαλυτήρια του Alang έχει συμβάλλει σημαντικά στην βελτίωση των πρακτικών διάλυσης στην περιοχή.
Πιο συγκεκριμένα η κ. Maria Skipper Schwenn, Executive Director της Ένωσης, σημειώνει ότι: «Είναι ζωτικής σημασίας να διατηρηθεί το θετικό momentum σε μία χώρα όπως η Ινδία, όπου ένα σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου στόλου ανακυκλώνεται κάθε χρόνο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η λευκή λίστα της ΕΕ μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο αλλά και να λειτουργήσει ως θετικό κίνητρο». Επιπλέον, η κ. Skipper Schwenn τόνισε ότι: «Η υφιστάμενη λίστα έχει το πρακτικό πρόβλημα ότι οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις διάλυσης πλοίων είναι ανεπαρκείς».
Να σημειωθεί ότι σε ετήσια βάση και σε παγκόσμιο επιπεδο ανακυκλώνονται περί τα 800 πλοία. Ως εκ τούτου παράγοντες της αγοράς κρίνουν απαραίτητη την αύξηση του αριθμού των διαλυτηρίων, που θα μπορούν να διαχειριστούν αυτόν τον αριθμό πλοίων κατά τρόπο ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον, τόσο εντός όσο και εκτός της ΕΕ. Σύμφωνα με την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών 22 διαλυτήρια εκτός της ΕΕ έχουν ήδη ζητήσει την ένταξή τους στη «λευκή λίστα» της ΕΕ, με σημαντικό αριθμό εξ αυτών να βρίσκεται στην Ασία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO AFP/STR/sk/tc
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ