
Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να συνεργαστούν στενά προκείμενου να αντιμετωπίσουν την υπερπροσφορά χάλυβα ώστε να αποφευχθεί ένας εμπορικός πόλεμος, αναφέρεται στην μηνιαία αναφορά του Μαρτίου του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), όπως μεταδίδει το αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Οι εντάσεις που προέκυψαν από την πρόσφατη απόφαση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου, συμπεριλαμβανομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ιαπωνίας, εντάθηκαν ιδιαίτερα τις τελευταίες εβδομάδες. Οι δυτικές χώρες παραγωγής χάλυβα χτυπήθηκαν σημαντικά από την κατακόρυφη πτώση των τιμών, λόγω της μειωμένης ζήτησης και της αυξημένης κινεζικής παραγωγής, οδηγώντας σε απώλειες θέσεων εργασίας της βιομηχανίας χάλυβα.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η λύση για τον περιορισμό της υπερπροσφοράς περνάει μέσα από την τήρηση των εμπορικών κανονισμών που έχει θεσπίσει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (WTO)˙ «οι κυβερνήσεις θα πρέπει να αποφεύγουν την περαιτέρω κλιμάκωση και να εμπιστευθούν τις λύσεις που υπάρχουν στο τραπέζι», αναφέρεται χαρακτηριστικά σε σημείο της αναφοράς, ενώ σε άλλο σημείο επισημαίνεται ότι «ο εμπορικός προστατευτισμός αποτελεί σημαντικό κίνδυνο που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη των επενδυτών αλλά και πολλές θέσεις εργασίας».
Η έκθεση κάνει λόγο για παγκόσμια ανάπτυξη σχεδόν 4% τουλάχιστον έως και το 2020, ωθούμενη από τις επενδύσεις, τις φορολογικές μειώσεις στις ΗΠΑ και τις δημοσιονομικές προσαρμογές στη Γερμανία, παρά το γεγονός ότι πολλές χώρες συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα με το χρέος τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ