Οι διεθνείς περιβαλλοντικοί κανονισμοί αποτελούν μία πρόκληση για τη ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός ναυτιλιακών κρατών ανταποκρίνεται στις διεθνείς απαιτήσεις με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Η Σύμβαση του Ballast Water Management (BWM) αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα διεθνής νομοθεσίας η οποία επιδιώκει μία αλλαγή νοοτροπίας από τη διεθνή ναυτιλία και την υιοθέτηση μίας περιβαλλοντικής συνείδησης από τα ναυτιλιακά κράτη.
Όπως ανακοίνωσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO), το Κατάρ αποτελεί την τελευταία μέχρι στιγμής χώρα η οποία επικύρωσε τη Σύμβαση του BWM. Ως γνωστό η Σύμβαση του BWM τέθηκε σε ισχύ τον περασμένο Σεπτέμβριο και ορίζει ότι τα πλοία πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος, προκειμένου να μην «επιβαρύνεται» το θαλάσσιο οικοσύστημα με παθογόνους και επικίνδυνους μικροοργανισμούς.
Με την προσθήκη του Κατάρ το σύνολο των χωρών που έχουν πλέον επικυρώσει τη συγκεκριμένη Σύμβαση ανέρχεται σε 68, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 75% του παγκόσμιου τονάζ.