
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την ημιβύθιση της πλωτής δεξαμενής Νο. 1 την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018. Παρακάτω παρατίθεται η ανακοίνωση:
“Το ατυχές περιστατικό της ημι-βύθισης της Πλωτής Δεξαμενής Νο. 1 κατά τις πρωινές ώρες της Πέμπτης, 18ης Ιανουαρίου 2018, χρησιμοποιήθηκε εκτός και δυστυχώς εντός του Ναυπηγείου σαν εφαλτήριο μιας νέας προσπάθειας να πληγεί το Ναυπηγείο μας.
Ωστόσο, τα ακριβή περιστατικά της ημι-βύθισης της Δεξαμενής δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό της ως ναυτικό ατύχημα εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στον Κόλπο της Ελευσίνας (άνεμοι άνω των 100 χλμ/ώρα, 10-11 της κλίμακας Μποφόρ και με συχνές ριπές που στιγμιαία αύξαναν την ταχύτητα τους).
Μάλιστα, οι εν λόγω καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να παρασυρθούν παροπλισμένα εμπορικά πλοία τόσο στον Κόλπο της Ελευσίνας όσο και στον λιμένα του Πειραιά. Για να μην αναφερθούμε στις καιρικές ειδοποιήσεις του Google, που προειδοποιούσε το κοινό μνημονεύοντας την βύθιση της δεξαμενής μας και την καταστροφή του λιμένος Ικαρίας σαν αποτέλεσμα των σφοδρών ανέμων. Ούτε να αναφερθούμε στο Δελτίο Περιπολίας του Αρχιφύλακα Ασφαλείας με το οποίο επισημαίνεται, ότι «λόγω υψηλού κυματισμού (που κατέκλυζε τον προβλήτα) και άσχημων καιρικών συνθηκών δεν ολοκληρώθηκε η περιπολία στον προβλήτα Αρ. 1».
Επιπλέον, η επιθεώρηση που διεξήχθη από την Ελληνική Ακτοφυλακή – Λιμενικό Σώμα απέκλεισε παντελώς την περίπτωση οποιασδήποτε ανθρώπινης πράξης, που σκόπευε στην πρόκληση ατυχήματος στην Πλωτή Δεξαμενή Νο. 1.
Επιπρόσθετα, η επιθεώρηση διαπίστωσε την ολοκληρωτική έλλειψη ρύπανσης. Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι αμέσως μετά το συμβάν, μια εξειδικευμένη εταιρεία περιβαλλοντικής προστασίας προσλήφθηκε από την ΕΝΑΕ και όλα τα απαραίτητα μέτρα ελήφθησαν για την αποφυγή ρύπανσης ή άλλων αρνητικών επιπτώσεων από το συμβάν.
Έτσι, τα ανυπόστατα σενάρια που εξύφαναν κάποιοι (οι αυτήκοοι μάρτυρες γνωρίζουν ποιοι και ποια), κατέρρευσαν σαν πύργος από τραπουλόχαρτα.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ