
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. εξέδωσε ανακοίνωση αναφορικά με την ημιβύθιση της πλωτής δεξαμενής Νο. 1 την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018. Παρακάτω παρατίθεται η ανακοίνωση:
“Το ατυχές περιστατικό της ημι-βύθισης της Πλωτής Δεξαμενής Νο. 1 κατά τις πρωινές ώρες της Πέμπτης, 18ης Ιανουαρίου 2018, χρησιμοποιήθηκε εκτός και δυστυχώς εντός του Ναυπηγείου σαν εφαλτήριο μιας νέας προσπάθειας να πληγεί το Ναυπηγείο μας.
Ωστόσο, τα ακριβή περιστατικά της ημι-βύθισης της Δεξαμενής δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό της ως ναυτικό ατύχημα εξαιτίας των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στον Κόλπο της Ελευσίνας (άνεμοι άνω των 100 χλμ/ώρα, 10-11 της κλίμακας Μποφόρ και με συχνές ριπές που στιγμιαία αύξαναν την ταχύτητα τους).
Μάλιστα, οι εν λόγω καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να παρασυρθούν παροπλισμένα εμπορικά πλοία τόσο στον Κόλπο της Ελευσίνας όσο και στον λιμένα του Πειραιά. Για να μην αναφερθούμε στις καιρικές ειδοποιήσεις του Google, που προειδοποιούσε το κοινό μνημονεύοντας την βύθιση της δεξαμενής μας και την καταστροφή του λιμένος Ικαρίας σαν αποτέλεσμα των σφοδρών ανέμων. Ούτε να αναφερθούμε στο Δελτίο Περιπολίας του Αρχιφύλακα Ασφαλείας με το οποίο επισημαίνεται, ότι «λόγω υψηλού κυματισμού (που κατέκλυζε τον προβλήτα) και άσχημων καιρικών συνθηκών δεν ολοκληρώθηκε η περιπολία στον προβλήτα Αρ. 1».
Επιπλέον, η επιθεώρηση που διεξήχθη από την Ελληνική Ακτοφυλακή – Λιμενικό Σώμα απέκλεισε παντελώς την περίπτωση οποιασδήποτε ανθρώπινης πράξης, που σκόπευε στην πρόκληση ατυχήματος στην Πλωτή Δεξαμενή Νο. 1.
Επιπρόσθετα, η επιθεώρηση διαπίστωσε την ολοκληρωτική έλλειψη ρύπανσης. Θα πρέπει να σημειωθεί, ότι αμέσως μετά το συμβάν, μια εξειδικευμένη εταιρεία περιβαλλοντικής προστασίας προσλήφθηκε από την ΕΝΑΕ και όλα τα απαραίτητα μέτρα ελήφθησαν για την αποφυγή ρύπανσης ή άλλων αρνητικών επιπτώσεων από το συμβάν.
Έτσι, τα ανυπόστατα σενάρια που εξύφαναν κάποιοι (οι αυτήκοοι μάρτυρες γνωρίζουν ποιοι και ποια), κατέρρευσαν σαν πύργος από τραπουλόχαρτα.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ