
Παρά την αυξημένη όρεξη για νέες ναυπηγήσεις που καταγράφηκε το περασμένο έτος, συγκριτικά με το 2016, σε χαμηλά επίπεδα συνεχίζουν να βρίσκονται οι παραγγελίες για νέα πλοία, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Κατά τη διάρκεια του 2017 καταγράφηκαν 902 παραγγελίες για πλοία συνολικής χωρητικότητας 72,8 εκατ. DWT, όταν το 2016 είχαν δοθεί μόνο 604 παραγγελίες για νέα πλοία. Ωστόσο, σύμφωνα με την Clarksons, ο αριθμός των συνολικών παραγγελιών το περασμένο έτος παρέμεινε χαμηλός, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2017 αποτελεί την τρίτη χρονιά μέσα στην τελευταία εικοσαετία που ο συνολικός αριθμός παραγγελιών για νέα πλοία ήταν κάτω από 1.000.
Σε ό,τι αφορά τα dry bulk carriers, κατά τη διάρκεια του 2017 υπήρξαν 286 παραγγελίες αποτελώντας την κατηγορία πλοίων με τη μεγαλύτερη αύξηση παραγγελιών συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Το περασμένο έτος οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια ανήλθαν σε 271, συγκριτικά με τις 188 το 2016. Ωστόσο οι παραγγελίες για δεξαμενόπλοια ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα του 2015. Αναφορικά με την αγορά των containerships σημειώθηκαν παραγγελίες για 108 πλοία το 2017, αύξηση κατά 10% σε σχέση με τις παραγγελίες του 2016.
Αδιαμφισβήτητα τα κινέζικα ναυπηγεία έλαβαν το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών το περασμένο έτος, αγγίζοντας το 40% των συνολικών παραγγελιών.
Την δεύτερη θέση κατέλαβαν τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας και την τρίτη τα ιαπωνικά ναυπηγεία, αναφορικά με ναυπηγήσεις ποντοπόρων πλοίων.
Σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις κρουαζιερόπλοιων τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία συνεχίζουν να υπερτερούν έναντι των υπολοίπων, κατέχοντας το 32% των συνολικών παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια κατά τη διάρκεια του 2017.
Σύμφωνα με την Clarksons, παρά την αυξημένες παραγγελίες του περασμένου έτους, συγκριτικά με εκείνες του 2016, το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται σήμερα σε πλοία συνολικής χωρητικότητας 196,9 εκατ. DWT, ο χαμηλότερος αριθμός που έχει να καταγραφεί από το 2004.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ