
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ποταμόπλοιο-φορτηγίδα εμπορικής χρήσης στον κόσμο, το οποίο θα συνδέει τη Μπούντελ με το λιμάνι της Αμβέρσας, αναμένεται να παραδοθεί έως τον Αύγουστο του 2018 στην Ολλανδία. Πρόκειται για το πρώτο από έναν στόλο πέντε μικρών (μήκους 52 μέτρων) και έξι μεγάλων (μήκους 110 μέτρων) φορτηγίδων οι οποίες μπορούν να πλεύσουν από 15 έως 35 ώρες χρησιμοποιώντας καθαρή ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες που βρίσκονται στο κατάστρωμά τους μέσα σε containers.
Οι εν λόγω φορτηγίδες είναι σχεδιασμένες από την ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Omega Architects, γνωστή για τα υπερπολυτελή της yachts. Η τεράστια μπαταρία ιόντων λιθίου είναι ενσωματωμένη σε ένα container μήκους 6 μέτρων, προσφέροντας δυνατότητα πλεύσης για 15 ώρες. Η μπαταρία μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη στον τερματικό σταθμό ή να φορτιστεί. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί τέσσερις ώρες.
Οι μικρές φορτηγίδες, διαστάσεων 52 επί 6,7 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 24 εμπορευματοκιβώτια μήκους 6 μέτρων, και χύδην φορτίο 425 τόνων.
Τα έξι μεγαλύτερα πλοία, με διαστάσεις 110 επί 11,4 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 240 εμπορευματοκιβώτια, ενώ έχουν τέσσερις μπαταριές στο κατάστρωμά τους, οι οποίες τους παρέχουν αυτονομία 35 ωρών.Τα συγκεκριμένα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά μεταξύ των λιμένων του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ντούισμπουργκ.
Για την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων η Ευρώπη επιδοτεί το έργο με 7 εκατομμύρια ευρώ.
Φωτό: omega-architects.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ