
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ποταμόπλοιο-φορτηγίδα εμπορικής χρήσης στον κόσμο, το οποίο θα συνδέει τη Μπούντελ με το λιμάνι της Αμβέρσας, αναμένεται να παραδοθεί έως τον Αύγουστο του 2018 στην Ολλανδία. Πρόκειται για το πρώτο από έναν στόλο πέντε μικρών (μήκους 52 μέτρων) και έξι μεγάλων (μήκους 110 μέτρων) φορτηγίδων οι οποίες μπορούν να πλεύσουν από 15 έως 35 ώρες χρησιμοποιώντας καθαρή ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες που βρίσκονται στο κατάστρωμά τους μέσα σε containers.
Οι εν λόγω φορτηγίδες είναι σχεδιασμένες από την ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Omega Architects, γνωστή για τα υπερπολυτελή της yachts. Η τεράστια μπαταρία ιόντων λιθίου είναι ενσωματωμένη σε ένα container μήκους 6 μέτρων, προσφέροντας δυνατότητα πλεύσης για 15 ώρες. Η μπαταρία μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη στον τερματικό σταθμό ή να φορτιστεί. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί τέσσερις ώρες.
Οι μικρές φορτηγίδες, διαστάσεων 52 επί 6,7 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 24 εμπορευματοκιβώτια μήκους 6 μέτρων, και χύδην φορτίο 425 τόνων.
Τα έξι μεγαλύτερα πλοία, με διαστάσεις 110 επί 11,4 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 240 εμπορευματοκιβώτια, ενώ έχουν τέσσερις μπαταριές στο κατάστρωμά τους, οι οποίες τους παρέχουν αυτονομία 35 ωρών.Τα συγκεκριμένα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά μεταξύ των λιμένων του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ντούισμπουργκ.
Για την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων η Ευρώπη επιδοτεί το έργο με 7 εκατομμύρια ευρώ.
Φωτό: omega-architects.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ