
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό ποταμόπλοιο-φορτηγίδα εμπορικής χρήσης στον κόσμο, το οποίο θα συνδέει τη Μπούντελ με το λιμάνι της Αμβέρσας, αναμένεται να παραδοθεί έως τον Αύγουστο του 2018 στην Ολλανδία. Πρόκειται για το πρώτο από έναν στόλο πέντε μικρών (μήκους 52 μέτρων) και έξι μεγάλων (μήκους 110 μέτρων) φορτηγίδων οι οποίες μπορούν να πλεύσουν από 15 έως 35 ώρες χρησιμοποιώντας καθαρή ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες που βρίσκονται στο κατάστρωμά τους μέσα σε containers.
Οι εν λόγω φορτηγίδες είναι σχεδιασμένες από την ολλανδική ναυπηγική εταιρεία Omega Architects, γνωστή για τα υπερπολυτελή της yachts. Η τεράστια μπαταρία ιόντων λιθίου είναι ενσωματωμένη σε ένα container μήκους 6 μέτρων, προσφέροντας δυνατότητα πλεύσης για 15 ώρες. Η μπαταρία μπορεί να αντικατασταθεί από άλλη στον τερματικό σταθμό ή να φορτιστεί. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί τέσσερις ώρες.
Οι μικρές φορτηγίδες, διαστάσεων 52 επί 6,7 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 24 εμπορευματοκιβώτια μήκους 6 μέτρων, και χύδην φορτίο 425 τόνων.
Τα έξι μεγαλύτερα πλοία, με διαστάσεις 110 επί 11,4 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 240 εμπορευματοκιβώτια, ενώ έχουν τέσσερις μπαταριές στο κατάστρωμά τους, οι οποίες τους παρέχουν αυτονομία 35 ωρών.Τα συγκεκριμένα πρόκειται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά μεταξύ των λιμένων του Ρότερνταμ, του Άμστερνταμ, της Αμβέρσας και του Ντούισμπουργκ.
Για την κατασκευή των συγκεκριμένων πλοίων η Ευρώπη επιδοτεί το έργο με 7 εκατομμύρια ευρώ.
Φωτό: omega-architects.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ