
Μία ανατρεπτική ιδέα για τη σύνδεση του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας μέσω μίας γιγανταίας γέφυρας πρότεινε στον Γάλλο πρόεδρο κατά την επίσκεψη του τελευταίου στο Λονδίνο ο υπουργός των Εξωτερικών του ΗΒ Μπόρις Τζόνσον.
Όπως μεταδίδουν τα βρετανικά ειδησεογραφικά μέσα ο Βρετανός ΥΠΕΞ ανέφερε στον Εμμανουέλ Μακρόν ότι είναι «γελοίο» δύο γειτονικές χώρες και δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου να ενώνονται μόνο δια μέσου μίας σιδηροδρομικής γραμμής. Μία πρόταση που ενώ αρχικά ο πρόεδρος της Γαλλίας έλαβε υπόψη του, ωστόσο απορρίφθηκε τελικά από την κυβέρνηση της Γαλλίας με το επιχείρημα ότι υπάρχουν άλλα κατασκευαστικά έργα που πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν.
Για τον Μπόρις Τζόνσον η οικονομική ανάπτυξη μίας χώρας, πόσο μάλλον της Βρετανίας μετά το Brexit, εξαρτάται από τις καλές και ποιοτικές υποδομές της και την βελτίωση των συνδέσεών της με την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Ο ειδικός στον σχεδιασμό και την κατασκευή γεφυρών Ian Firth, μιλώντας στο BBC Radio 4, τόνισε ότι η κατασκευή μίας γέφυρας πάνω από την Θάλασσα της Μάγχης που θα ενώνει τις δύο χώρες «είναι απολύτως εφικτή», ενώ σημείωσε ότι «πριν κατασκευαστεί το τούνελ της Μάγχης είχαν εξεταστεί λύσεις που προέβλεπαν και την κατασκευή γεφυρών». Για τον ίδιο πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, που μπορεί να κατασκευαστεί και δεν θα επηρεάζει καθόλου τη ναυτιλια, καθώς μπορεί να υπάρξει συνδυασμός εναέριας γέφυρας και υποθαλάσσιας κατασκευής (τούνελ).
Στον αντίποδα, βέβαια, στελέχη της βρετανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους στην πιθανότητα κατασκευής μίας γέφυρας 22 μιλίων (35 χλμ) πάνω από τη Μάγχη, θεωρώντας ότι «μία τεράστια τσιμεντένια κατασκευή στη μέση της πιο πολυσύχναστης ναυτιλιακής αρτηρίας στον κόσμο» ίσως να εγκυμονεί κινδύνους για τα πλοία που την διαπλέουν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FEHMARNBELT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ