Ένα νέο έργο αλλάζει τον μεταφορικό χάρτη στην Τουρκία

Ένα νέο έργο αλλάζει τον μεταφορικό χάρτη στην Τουρκία

271
Ένα νέο έργο αλλάζει τον μεταφορικό χάρτη στην Τουρκία

Από τον Απρίλιο του 2013, με πρωτοβουλία της τουρκικής κυβέρνησης, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός έργου το οποίο εκτιμάται ότι θα αλλάξει τα δεδομένα στις διηπειρωτικές και θαλάσσιες μεταφορές που πραγματοποιούνται μέσω της Τουρκίας.

Πρόκειται για το Kanal Istanbul, ένα κανάλι το οποίο θα βρίσκεται παράλληλα του Βοσπόρου, συνδέοντας τη Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Hürriyet. Η κατασκευή του καναλιού, μήκους 45 χλμ (28 μιλίων), εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση της διέλευσης των πορθμιακών γραμμών και των πλοίων από τα Στενά του Βοσπόρου, καθώς παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή οδηγώντας πολλές φορές σε έναν μεγάλο αριθμό ναυτικών ατυχημάτων.

Σύμφωνα με την Hürriyet, ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Ahmet Arslan δήλωσε ότι το Kanal Istanbul θα αποτελέσει ένα από τα πιο δαπανηρά έργα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ στην Τουρκία. Εκτιμάται ότι το κόστος του καναλιού θα ανέλθει σε $10 δις και η χρηματοδότησή του θα πραγματοποιηθεί από κοινοπραξίες ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.

Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του καναλιού εκτιμάται ότι θα διέρχονται από αυτό 160 πλοία σε ημερήσια βάση. Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το συγκεκριμένο έργο δεν υπόκειται στη Συνθήκη του Μοντρέ η οποία αφορά στο καθεστώς των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και η οποία προβλέπει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα των μη στρατιωτικών πλοίων σε περίοδο ειρήνης. Το γεγονός αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο για τη διέλευση των πλοίων κυπριακού νηολογίου από το Kanal Istanbul.

Αυτό σημαίνει, όπως αναφέρουν και τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ότι θα υπάρξει ένα επιπλέον χρηματικό αντίτιμο για όσα πλοία θα επιλέγουν στο μέλλον να διέρχονται από το Kanal Istanbul.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ