
Από τον Απρίλιο του 2013, με πρωτοβουλία της τουρκικής κυβέρνησης, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ενός έργου το οποίο εκτιμάται ότι θα αλλάξει τα δεδομένα στις διηπειρωτικές και θαλάσσιες μεταφορές που πραγματοποιούνται μέσω της Τουρκίας.
Πρόκειται για το Kanal Istanbul, ένα κανάλι το οποίο θα βρίσκεται παράλληλα του Βοσπόρου, συνδέοντας τη Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά, όπως αναφέρει δημοσίευμα του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων Hürriyet. Η κατασκευή του καναλιού, μήκους 45 χλμ (28 μιλίων), εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση της διέλευσης των πορθμιακών γραμμών και των πλοίων από τα Στενά του Βοσπόρου, καθώς παρατηρείται αυξημένη κυκλοφορία πλοίων στην εν λόγω θαλάσσια περιοχή οδηγώντας πολλές φορές σε έναν μεγάλο αριθμό ναυτικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την Hürriyet, ο υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Ahmet Arslan δήλωσε ότι το Kanal Istanbul θα αποτελέσει ένα από τα πιο δαπανηρά έργα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ στην Τουρκία. Εκτιμάται ότι το κόστος του καναλιού θα ανέλθει σε $10 δις και η χρηματοδότησή του θα πραγματοποιηθεί από κοινοπραξίες ιδιωτικών και δημόσιων φορέων.
Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του καναλιού εκτιμάται ότι θα διέρχονται από αυτό 160 πλοία σε ημερήσια βάση. Επιπλέον, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, το συγκεκριμένο έργο δεν υπόκειται στη Συνθήκη του Μοντρέ η οποία αφορά στο καθεστώς των Στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων και η οποία προβλέπει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα των μη στρατιωτικών πλοίων σε περίοδο ειρήνης. Το γεγονός αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο για τη διέλευση των πλοίων κυπριακού νηολογίου από το Kanal Istanbul.
Αυτό σημαίνει, όπως αναφέρουν και τουρκικά μέσα ενημέρωσης, ότι θα υπάρξει ένα επιπλέον χρηματικό αντίτιμο για όσα πλοία θα επιλέγουν στο μέλλον να διέρχονται από το Kanal Istanbul.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ