
Αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφηκε στις διελεύσεις πλοίων μεταφοράς LNG και LPG από τη Διώρυγα του Παναμά το περασμένο έτος. Μετά την επέκταση της Διώρυγας τον Ιούνιο του 2016, το κόστος της οποίας ανήλθε σε $5 δις, έχει δοθεί η δυνατότητα να διέρχονται από αυτήν πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Πριν την επέκταση, μπορούσαν να διασχίσουν τη Διώρυγα πλοία χωρητικότητας έως και 80.000 τόνων με βύθισμα μικρότερο των 12,04 μ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά ο αριθμός των LNG πλοίων που διέσχισαν τη Διώρυγα άγγιξε τα 163 το περασμένο έτος, σε σχέση με τα 17 το 2016, ενώ ο αριθμός των LPG πλοίων διπλασιάστηκε από 449 το 2016 σε 876 το 2017. Παρά το γεγονός ότι το 2017 αποτέλεσε ένα πλήρες έτος λειτουργίας της νέας διώρυγας, συγκριτικά με το 2016, ωστόσο η αύξηση του αριθμού των διερχομένων LNG και LPG πλοίων δεν είναι αμελητέα.
Σύμφωνα με αναλυτές της S &P Global Platts, στην αύξηση αυτή συνέβαλαν και οι μεταφορές φορτίων LNG και LPG, κυρίως από λιμάνια που βρίσκονται κατά μήκος των ακτών του Κόλπου του Μεξικού προς τις ασιατικές αγορές, οι οποίες πραγματοποιούνταν μέσω της Διώρυγας.
Ο συνολικός αριθμός των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου που διέσχισαν τη Διώρυγα του Παναμά το περασμένο έτος ανήλθε σε 1.039. Οι περισσότερες διελεύσεις από τη Διώρυγα το περασμένο έτος αφορούσαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (2.915), ακολουθώντας τα containerships (2.493) και τα chemical tankers (1.959).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά οδήγησε στην αύξηση του εμπορίου για τα λιμάνια που βρίσκονται στον Κόλπο του Μεξικού, κυρίως στον Κόλπο του Τέξας, ο οποίος αποτελεί έναν σημαντικό κόμβο για τις εξαγωγές πετροχημικών προϊόντων και LNG. Δεδομένης της σημαντικής θέσης που κατέχει η περιοχή του Κόλπου του Τέξας για το διεθνές εμπόριο η ExxonMobil αποφάσισε να προχωρήσει σε επενδύσεις αξίας $20 δις στην συγκεκριμένη περιοχή για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στον πετροχημικό τομέα. Το γεγονός αυτό θα συμβάλει καταλυτικά στην περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών πετροχημικών προϊόντων από τις ΗΠΑ προς την Ασία μέσω της Διώρυγας του Παναμά.
Φωτό: micanaldepanama.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ