
Αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφηκε στις διελεύσεις πλοίων μεταφοράς LNG και LPG από τη Διώρυγα του Παναμά το περασμένο έτος. Μετά την επέκταση της Διώρυγας τον Ιούνιο του 2016, το κόστος της οποίας ανήλθε σε $5 δις, έχει δοθεί η δυνατότητα να διέρχονται από αυτήν πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Πριν την επέκταση, μπορούσαν να διασχίσουν τη Διώρυγα πλοία χωρητικότητας έως και 80.000 τόνων με βύθισμα μικρότερο των 12,04 μ.
Σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά ο αριθμός των LNG πλοίων που διέσχισαν τη Διώρυγα άγγιξε τα 163 το περασμένο έτος, σε σχέση με τα 17 το 2016, ενώ ο αριθμός των LPG πλοίων διπλασιάστηκε από 449 το 2016 σε 876 το 2017. Παρά το γεγονός ότι το 2017 αποτέλεσε ένα πλήρες έτος λειτουργίας της νέας διώρυγας, συγκριτικά με το 2016, ωστόσο η αύξηση του αριθμού των διερχομένων LNG και LPG πλοίων δεν είναι αμελητέα.
Σύμφωνα με αναλυτές της S &P Global Platts, στην αύξηση αυτή συνέβαλαν και οι μεταφορές φορτίων LNG και LPG, κυρίως από λιμάνια που βρίσκονται κατά μήκος των ακτών του Κόλπου του Μεξικού προς τις ασιατικές αγορές, οι οποίες πραγματοποιούνταν μέσω της Διώρυγας.
Ο συνολικός αριθμός των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου που διέσχισαν τη Διώρυγα του Παναμά το περασμένο έτος ανήλθε σε 1.039. Οι περισσότερες διελεύσεις από τη Διώρυγα το περασμένο έτος αφορούσαν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου (2.915), ακολουθώντας τα containerships (2.493) και τα chemical tankers (1.959).
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επέκταση της Διώρυγας του Παναμά οδήγησε στην αύξηση του εμπορίου για τα λιμάνια που βρίσκονται στον Κόλπο του Μεξικού, κυρίως στον Κόλπο του Τέξας, ο οποίος αποτελεί έναν σημαντικό κόμβο για τις εξαγωγές πετροχημικών προϊόντων και LNG. Δεδομένης της σημαντικής θέσης που κατέχει η περιοχή του Κόλπου του Τέξας για το διεθνές εμπόριο η ExxonMobil αποφάσισε να προχωρήσει σε επενδύσεις αξίας $20 δις στην συγκεκριμένη περιοχή για την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της στον πετροχημικό τομέα. Το γεγονός αυτό θα συμβάλει καταλυτικά στην περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών πετροχημικών προϊόντων από τις ΗΠΑ προς την Ασία μέσω της Διώρυγας του Παναμά.
Φωτό: micanaldepanama.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι θαλάσσιοι ελέφαντες, το κυριότερο είδος φώκιας στον κόσμο, αποδεκατίστηκαν από τη γρίπη των πτηνών, προειδοποιούν οι επιστήμονες, βασιζόμενοι στη ραγδαία μείωση του πληθυσμού…

Η DHL Group προχωρά σε ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά εγχειρήματά της στην Ασία, δεσμεύοντας 1 δισ. ευρώ έως το 2030 για την αναβάθμιση…

Το 2025 οδεύει με βεβαιότητα προς τη λίστα των τριών θερμότερων ετών που έχουν καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με την υπηρεσία κλιματικής παρακολούθησης Copernicus της…

Η Fleet Management Limited έχει ισχυρό παγκόσμιο αποτύπωμα. Πόσο σημαντική είναι η ελληνική ναυτιλιακή αγορά για τη συνολική στρατηγική σας; Η ομάδα έχει αναπτυχθεί…

Η Σερβία εξασφάλισε τρίμηνη αναστολή σχετικά με τη ρωσικής ιδιοκτησίας πετρελαϊκή εταιρία NIS, που υπόκειται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ οι οποίες απειλούν τον…

Η επιβίωση των πιγκουίνων Χούμπολτ, ενός είδους πτηνών που κατοικούν σε βραχώδεις ακτογραμμές της Χιλής, συνεχίζει να απειλείται αδιάλειπτα από παράγοντες όπως η κλιματική…

Η ξαφνική επιβράδυνση των κινεζικών αγορών αμερικανικής σόγιας, μόλις λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση της εμπορικής εκεχειρίας ΗΠΑ-Κίνας, δημιουργεί νέα αβεβαιότητα, όπως αναφέρει το…

Η συνεργασία της ΕΤΜΕ και των Ναυπηγείων Σαλαμίνας – Salamis Shipyards με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας περνά στη φάση υλοποίησης, με την έναρξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ