
Τριπλάσιες σχεδόν παραγγελίες για νέα containerships πραγματοποιήθηκαν το περασμένο έτος, συγκριτικά με τις παραγγελίες του 2016. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2017 δόθηκαν παραγγελίες για 109 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 671.641 TEUs, συγκριτικά με τις παραγγελίες για 75 πλοία, χωρητικότητας 280.480 TEUs που είχαν δοθεί το 2016, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξης του 139,5%.
Σύμφωνα με την Alphaliner, παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε ένας αυξημένος αριθμός παραγγελιών το περασμένο έτος, ωστόσο η αναλογία των υπό ναυπήγηση πλοίων με τον υπάρχοντα στόλο μειώθηκε από 15,7% στα τέλη του 2016 σε 12,6% σήμερα.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της Alphaliner, κατά τη διάρκεια του 2017, 160 νεοναυπηγηθέντα containerships παραδόθηκαν, συνολικής χωρητικότητας 1,19 εκατ. TEUs.
Αναφορικά με το 2018, αναμένεται ότι εντός του Ιανουαρίου θα παραδοθούν στην παγκόσμια αγορά δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα επτά θα είναι mega ships, χωρητικότητας 19,000 – 21,000 TEUs και τα υπόλοιπα τρία θα είναι κατηγορίας ULCs (Ultra Large Containerships) με χωρητικότητα από 14.000 TEUs και άνω.
Σε πρόσφατη έκθεση της Alphaliner, προκύπτει ότι εντός του τρέχοντος έτους θα καταγραφεί ρεκόρ παραδόσεων σε mega containerships. Από τις αρχές του Ιανουαρίου έως και τα τέλη του Δεκεμβρίου 2017 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν από ναυπηγικές μονάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατ. TEUs. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 50% αυτών των παραδόσεων θα αφορά πλοία μεγάλης χωρητικότητας.
Στο τέλος του 2018 εκτιμάται ότι ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα έχει αυξηθεί κατά 5,6% συγκριτικά με το 2017, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 22,28 εκατ. TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ