
 
															Τριπλάσιες σχεδόν παραγγελίες για νέα containerships πραγματοποιήθηκαν το περασμένο έτος, συγκριτικά με τις παραγγελίες του 2016. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2017 δόθηκαν παραγγελίες για 109 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 671.641 TEUs, συγκριτικά με τις παραγγελίες για 75 πλοία, χωρητικότητας 280.480 TEUs που είχαν δοθεί το 2016, αντιπροσωπεύοντας αύξηση της τάξης του 139,5%.
Σύμφωνα με την Alphaliner, παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε ένας αυξημένος αριθμός παραγγελιών το περασμένο έτος, ωστόσο η αναλογία των υπό ναυπήγηση πλοίων με τον υπάρχοντα στόλο μειώθηκε από 15,7% στα τέλη του 2016 σε 12,6% σήμερα.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της Alphaliner, κατά τη διάρκεια του 2017, 160 νεοναυπηγηθέντα containerships παραδόθηκαν, συνολικής χωρητικότητας 1,19 εκατ. TEUs.
Αναφορικά με το 2018, αναμένεται ότι εντός του Ιανουαρίου θα παραδοθούν στην παγκόσμια αγορά δέκα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα επτά θα είναι mega ships, χωρητικότητας 19,000 – 21,000 TEUs και τα υπόλοιπα τρία θα είναι κατηγορίας ULCs (Ultra Large Containerships) με χωρητικότητα από 14.000 TEUs και άνω.
Σε πρόσφατη έκθεση της Alphaliner, προκύπτει ότι εντός του τρέχοντος έτους θα καταγραφεί ρεκόρ παραδόσεων σε mega containerships. Από τις αρχές του Ιανουαρίου έως και τα τέλη του Δεκεμβρίου 2017 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν από ναυπηγικές μονάδες πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 1,5 εκατ. TEUs. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 50% αυτών των παραδόσεων θα αφορά πλοία μεγάλης χωρητικότητας.
Στο τέλος του 2018 εκτιμάται ότι ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα έχει αυξηθεί κατά 5,6% συγκριτικά με το 2017, αγγίζοντας σε χωρητικότητα τα 22,28 εκατ. TEUs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων…

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Amazon στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η εταιρεία-κολοσσός προανήγγειλε μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια στην Ολλανδία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…

Μετά τις αμερικανικές κυρώσεις στους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας στις 22 Σεπτεμβρίου, προκλήθηκε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την Ινδία και την Κίνα να…

Η Αρκτική αναδεικνύεται σε «θησαυρό» υδρογονανθράκων, με τη Ρωσία να κατέχει τη μερίδα του λέοντος των αποθεμάτων σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες…

Με την παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου να αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» της Sinopec, ο κινεζικός κολοσσός προέβη πρόσφατα στην ανακάλυψη ενός σημαντικού αποθέματος. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ