
Αυξάνονται οι εισαγωγές της Κίνας σε αργό πετρέλαιο από τη Ρωσία, καθώς από τις αρχές του 2018 έχει τεθεί σε λειτουργία ο δεύτερος αγωγός μεταφοράς αργού πετρελαίου του συστήματος ESPO (East Siberia-Pacific Ocean system) που διαθέτει η Ρωσία.
Με την έναρξη λειτουργίας του νέου αγωγού η Κίνα θα έχει πλέον τη δυνατότητα να εισάγει συνολικά 30 εκατ. τόνους αργού πετρελαίου ετησίως (περίπου 600.000 βαρέλια/ημέρα) από το σύστημα ESPO, αύξηση κατά 50%, σε σχέση με τις εισαγωγές της χώρας όταν ήταν σε λειτουργία μόνο ο ένας αγωγός του συστήματος.
Η Ρωσία επιθυμεί να ενισχύσει τη συνεργασία της με την Κίνα στον τομέα της ενέργειας, καθώς το Πεκίνο αποτελεί τον μεγαλύτερο αγοραστή πετρελαίου παγκοσμίως. Το 2017 η Μόσχα κατάφερε να αποτελέσει τον κύριο προμηθευτή της Κίνας με αργό πετρέλαιο, εκθρονίζοντας από την πρώτη θέση τη Σαουδική Αραβία.
Ρωσία και Κίνα προσδοκούν σε περαιτέρω συνεργασίες στον τομέα της ενέργειας, οι οποίες θα προσφέρουν οφέλη και στις δύο χώρες, εξυπηρετώντας παράλληλα την κινέζικη πρωτοβουλία για το Νέο Δρόμο του Μεταξιού.
Επιπλέον, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg η Ρωσία σκοπεύει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019 να έχει θέσει σε λειτουργία τον αγωγό «Power of Siberia» με στόχο τον εφοδιασμό της Κίνας με φυσικό αέριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ