
Στο πλαίσιο της πολιτικής της ιρανικής κυβέρνησης να αυξήσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου προς τις χώρες της Ευρώπης, προς την Τουρκία και προς το Ιράκ, αναμένεται να αυξηθούν οι εξαγωγές από το Ιράν μέσω του δικτύου αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου που διαθέτει στο δυτικό τμήμα του.
Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν, ο διευθύνων Σύμβουλος της κρατικής Iranian Gas Engineering and Development Company (IGEDC), Hassan Montazer Torbati, ανέφερε ότι υπάρχουν σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου παροχής φυσικού αερίου στα δυτικά της χώρας με στόχο να αυξηθούν αρχικά οι εξαγωγές προς τις ιρακινές πόλεις, Βασόρα και Βαγδάτη.
Όπως ο ίδιος ανέφερε, μέσα στις επιδιώξεις της εταιρείας είναι να ενισχυθεί η παραγωγή φυσικού αερίου από το Ιράν και να αυξηθούν οι εξαγωγές προς την Τουρκία και αργότερα προς την Ευρώπη.
Τον περασμένο Νοέμβριο ο CEO της National Iranian Gas Company, μητρικής εταιρείας της IGEDC, ανέφερε ότι αναμένεται αύξηση των εξαγωγών φυσικού αερίου από το Ιράν προς το Ιράκ κατά τη διάρκεια του 2018. Οι δύο χώρες συνεργάζονται ήδη για τον εφοδιασμό του Ιράκ με φυσικό αέριο από το Ιράν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία μεταξύ Τεχεράνης και Βαγδάτης το 2013, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται ο εφοδιασμός του Ιράκ με φυσικό αέριο από το υποθαλάσσιο κοίτασμα South Pars Gas Field, το οποίο βρίσκεται στον Περσικό Κόλπο.
Αναφορικά με τις προσδοκώμενες εξαγωγές φυσικού αερίου από το Ιράν προς την Ευρώπη, ο Ιρανός Πρόεδρος Hassan Rouhani ανέφερε σε δηλώσεις του τον περασμένο Οκτώβριο ότι οι ενεργειακές ανάγκες των χωρών της Ευρώπης μπορούν να ικανοποιηθούν από το Ιράν.
Το Ιράν κατέχει την τέταρτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά τα αποθέματα φυσικού αερίου που διαθέτει και τη δεύτερη θέση αναφορικά με τα πετρελαϊκά του αποθέματα. Επίσης αποτελεί μία από τις 10 κορυφαίες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες στον κόσμο και μία από τις 5 κορυφαίες χώρες παγκοσμίως στην παραγωγή φυσικού αερίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ