
Στο πλαίσιο της πολιτικής της ιρανικής κυβέρνησης να αυξήσει τις εξαγωγές φυσικού αερίου προς τις χώρες της Ευρώπης, προς την Τουρκία και προς το Ιράκ, αναμένεται να αυξηθούν οι εξαγωγές από το Ιράν μέσω του δικτύου αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου που διαθέτει στο δυτικό τμήμα του.
Σύμφωνα με τοπικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν, ο διευθύνων Σύμβουλος της κρατικής Iranian Gas Engineering and Development Company (IGEDC), Hassan Montazer Torbati, ανέφερε ότι υπάρχουν σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου παροχής φυσικού αερίου στα δυτικά της χώρας με στόχο να αυξηθούν αρχικά οι εξαγωγές προς τις ιρακινές πόλεις, Βασόρα και Βαγδάτη.
Όπως ο ίδιος ανέφερε, μέσα στις επιδιώξεις της εταιρείας είναι να ενισχυθεί η παραγωγή φυσικού αερίου από το Ιράν και να αυξηθούν οι εξαγωγές προς την Τουρκία και αργότερα προς την Ευρώπη.
Τον περασμένο Νοέμβριο ο CEO της National Iranian Gas Company, μητρικής εταιρείας της IGEDC, ανέφερε ότι αναμένεται αύξηση των εξαγωγών φυσικού αερίου από το Ιράν προς το Ιράκ κατά τη διάρκεια του 2018. Οι δύο χώρες συνεργάζονται ήδη για τον εφοδιασμό του Ιράκ με φυσικό αέριο από το Ιράν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η συμφωνία μεταξύ Τεχεράνης και Βαγδάτης το 2013, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται ο εφοδιασμός του Ιράκ με φυσικό αέριο από το υποθαλάσσιο κοίτασμα South Pars Gas Field, το οποίο βρίσκεται στον Περσικό Κόλπο.
Αναφορικά με τις προσδοκώμενες εξαγωγές φυσικού αερίου από το Ιράν προς την Ευρώπη, ο Ιρανός Πρόεδρος Hassan Rouhani ανέφερε σε δηλώσεις του τον περασμένο Οκτώβριο ότι οι ενεργειακές ανάγκες των χωρών της Ευρώπης μπορούν να ικανοποιηθούν από το Ιράν.
Το Ιράν κατέχει την τέταρτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά τα αποθέματα φυσικού αερίου που διαθέτει και τη δεύτερη θέση αναφορικά με τα πετρελαϊκά του αποθέματα. Επίσης αποτελεί μία από τις 10 κορυφαίες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες στον κόσμο και μία από τις 5 κορυφαίες χώρες παγκοσμίως στην παραγωγή φυσικού αερίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ