
Αν και οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εις βάρος του Κατάρ, από τις αρχές του θέρους του 2017, παραμένουν σε ισχύ, οι λιμένες της χώρας συνεχίζουν να καταγράφουν υψηλές επιδόσεις, με αύξηση τόσο του αριθμού των κινήσεων πλοίων όσο και του όγκου των διακινούμενων φορτίων.
Την εικόνα αυτού του αναπτυξιακού «boom» των λιμένων του Κατάρ καταδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσιάζει το Υπουργείο Αναπτυξιακού Σχεδιασμού και Στατιστικής της χώρας, σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο «The Peninsula».
Πιο συγκεκριμένα και παρά την επιβολή του εμπάργκο, καταγράφεται σημαντική αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Για παράδειγμα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον περασμένο Οκτώβριο αυξήθηκε σε σχέση με τον πρώτο μήνα επιβολής του εμπάργκο (Ιούνιος 2017) κατά 380%, ενώ ανάλογη εντυπωσιακή αύξηση κατέγραψε και η διακίνηση γενικού φορτίου. Συγκεκριμένα, ενώ τον περαμένο Ιούνιο είχαν διακινηθεί από τους λιμένες του Κατάρ μόλις 31.105 τόνοι γενικού φορτίου, τον Οκτώβριο διακινήθηκαν 126.288 τόνοι (+406%).
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν την αναπτυξιακή τροχιά που έχουν εισέλθει οι καταριανοί λιμένες διαδραματίζει ο λιμένας του Χαμάντ. Ο τελευταίος είναι ο μεγαλύτερος διεθνής λιμένας της χώρας, που συνδέεται με απευθείας δρομολόγια με πολλούς άλλους διεθνείς λιμένες της ευρύτερης περιοχής κι όχι μόνο (Κίνα, Άπω Ανατολή, Μπαγκλαντές, Ινδία, Πακιστάν, Ομάν και Μεσόγειος).
Τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγους μήνες από τον Εμίρη του Κατάρ Σεΐχη Ταμίμ Μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι. Έως το 2020 αναμένεται να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το θαλάσσιο εμπόριο του εμιράτου του Κατάρ αλλά και την κομβική θέση του τελευταίου στις θαλάσσιες οδούς του παγκόσμιου εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Noushad Thekkayil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ