
Αν και οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εις βάρος του Κατάρ, από τις αρχές του θέρους του 2017, παραμένουν σε ισχύ, οι λιμένες της χώρας συνεχίζουν να καταγράφουν υψηλές επιδόσεις, με αύξηση τόσο του αριθμού των κινήσεων πλοίων όσο και του όγκου των διακινούμενων φορτίων.
Την εικόνα αυτού του αναπτυξιακού «boom» των λιμένων του Κατάρ καταδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσιάζει το Υπουργείο Αναπτυξιακού Σχεδιασμού και Στατιστικής της χώρας, σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο «The Peninsula».
Πιο συγκεκριμένα και παρά την επιβολή του εμπάργκο, καταγράφεται σημαντική αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Για παράδειγμα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον περασμένο Οκτώβριο αυξήθηκε σε σχέση με τον πρώτο μήνα επιβολής του εμπάργκο (Ιούνιος 2017) κατά 380%, ενώ ανάλογη εντυπωσιακή αύξηση κατέγραψε και η διακίνηση γενικού φορτίου. Συγκεκριμένα, ενώ τον περαμένο Ιούνιο είχαν διακινηθεί από τους λιμένες του Κατάρ μόλις 31.105 τόνοι γενικού φορτίου, τον Οκτώβριο διακινήθηκαν 126.288 τόνοι (+406%).
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν την αναπτυξιακή τροχιά που έχουν εισέλθει οι καταριανοί λιμένες διαδραματίζει ο λιμένας του Χαμάντ. Ο τελευταίος είναι ο μεγαλύτερος διεθνής λιμένας της χώρας, που συνδέεται με απευθείας δρομολόγια με πολλούς άλλους διεθνείς λιμένες της ευρύτερης περιοχής κι όχι μόνο (Κίνα, Άπω Ανατολή, Μπαγκλαντές, Ινδία, Πακιστάν, Ομάν και Μεσόγειος).
Τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγους μήνες από τον Εμίρη του Κατάρ Σεΐχη Ταμίμ Μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι. Έως το 2020 αναμένεται να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το θαλάσσιο εμπόριο του εμιράτου του Κατάρ αλλά και την κομβική θέση του τελευταίου στις θαλάσσιες οδούς του παγκόσμιου εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Noushad Thekkayil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ