
Αν και οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί εις βάρος του Κατάρ, από τις αρχές του θέρους του 2017, παραμένουν σε ισχύ, οι λιμένες της χώρας συνεχίζουν να καταγράφουν υψηλές επιδόσεις, με αύξηση τόσο του αριθμού των κινήσεων πλοίων όσο και του όγκου των διακινούμενων φορτίων.
Την εικόνα αυτού του αναπτυξιακού «boom» των λιμένων του Κατάρ καταδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσιάζει το Υπουργείο Αναπτυξιακού Σχεδιασμού και Στατιστικής της χώρας, σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο «The Peninsula».
Πιο συγκεκριμένα και παρά την επιβολή του εμπάργκο, καταγράφεται σημαντική αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Για παράδειγμα, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τον περασμένο Οκτώβριο αυξήθηκε σε σχέση με τον πρώτο μήνα επιβολής του εμπάργκο (Ιούνιος 2017) κατά 380%, ενώ ανάλογη εντυπωσιακή αύξηση κατέγραψε και η διακίνηση γενικού φορτίου. Συγκεκριμένα, ενώ τον περαμένο Ιούνιο είχαν διακινηθεί από τους λιμένες του Κατάρ μόλις 31.105 τόνοι γενικού φορτίου, τον Οκτώβριο διακινήθηκαν 126.288 τόνοι (+406%).
Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτήν την αναπτυξιακή τροχιά που έχουν εισέλθει οι καταριανοί λιμένες διαδραματίζει ο λιμένας του Χαμάντ. Ο τελευταίος είναι ο μεγαλύτερος διεθνής λιμένας της χώρας, που συνδέεται με απευθείας δρομολόγια με πολλούς άλλους διεθνείς λιμένες της ευρύτερης περιοχής κι όχι μόνο (Κίνα, Άπω Ανατολή, Μπαγκλαντές, Ινδία, Πακιστάν, Ομάν και Μεσόγειος).
Τα εγκαίνιά του πραγματοποιήθηκαν πριν από λίγους μήνες από τον Εμίρη του Κατάρ Σεΐχη Ταμίμ Μπιν Χαμάντ Αλ Θάνι. Έως το 2020 αναμένεται να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο το θαλάσσιο εμπόριο του εμιράτου του Κατάρ αλλά και την κομβική θέση του τελευταίου στις θαλάσσιες οδούς του παγκόσμιου εμπορίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/Noushad Thekkayil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ