
Πριν από λίγους μήνες αποφασίστηκε και επίσημα η ίδρυση της νέας συμμαχίας «Ocean Network Express» (ONE) από τρεις από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται, μεταξύ αλλων, στον χώρο της δια θαλάσσης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Kawasaki Kisen Kaisha (K Line), Mitsui O.S.K. Lines (MOL) και Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK).
Στο πλαίσιο της νέας συμμαχίας αποφασίστηκε η ενοποίηση των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων των τριών εταιρειών καθώς και η διαχείριση των τερματικών τους σταθμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με εξαίρεση όσους τερματικούς σταθμούς διαχειρίζονται στην Ιαπωνία.
Επιπλέον, ιδρύθηκε μία μητρική εταιρεία στο Τόκιο, η Ocean Network Express Holdings, Ltd. καθώς και μία εταιρεία εκμετάλλευσης στη Σιγκαπούρη, η Ocean Network Express Pte. Ltd. Η συμμαχία διαθέτει γραφεία, επίσης, σε: ΗΠΑ, Χονγκ Κονγκ, Ηνωμένο Βασίλειο και Βραζιλία.
Η νέα συμμαχία θα ξεκινήσει τη λειτουργία της και επισήμως τον ερχόμενο Απρίλιο και σύμφωνα με ιαπωνικά ειδησεογραφικά μέσα από την ενοποίηση των υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των τριών εταιρειών αναμένεται να υπάρξει μείωση στα λειτουργικά τους κόστη κατά σχεδόν €370 εκατ., κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της συμμαχίας (1/4/2018-31/3/2019).
Συνολικά, οι διοικήσεις των τριών ιαπωνικών εταιρειών προσβλέπουν για τα επόμενα τρία έτη εξοικονομήσεις σε ετήσια βάση, που θα αγγίξουν ένα ποσό της τάξης άνω των €820 εκατ.
Να σημειωθεί ότι τα κέρδη και οι ζημίες που θα προκύψουν από τη λειτουργία της «Ocean Network Express» θα επιμερίζονται με βάση τα μερίδιά τους στη συμμαχία: 38% για τη Nippon Yusen και από 31% για τη Mitsui O.S.K. και την Kawasaki Kisen, αντιστοίχως.
Η «Ocean Network Express» αναμένεται να καταστεί μία από τις μεγαλύτερες συμμαχίες στη ναυλαγορά των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διαθέτοντας εναν στόλο 250 πλοίων, χωρητικότητας 1,4 εκατ. TEUs, ο οποίος θα δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες, κατέχοντας σχεδόν το 7% της παγκόσμιας αγοράς.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ