
Μιλώντας σε ειδική εκδήλωση, πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 ετών από την ίδρυση της κρατικής ιρανικής ναυτιλιακής εταιρείας, της Islamic Republic of Iran Shipping (IRISL), ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας Dr. Mohammad Saeedi τόνισε πως με τα σωστά βήματα η εταιρεία μπορεί να έχει μπροστά της ακόμα 50 «ένδοξα χρόνια» ζωής. Για τον ίδιο, θα πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας, ενώ στόχος είναι η επέκταση και ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και η διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος για όσους ξένους ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ιρανική ναυτιλία.
Όπως μεταδίδουν ιρανικά ειδησεογραφικά μέσα, άμεσος στόχος της IRISL, είναι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της τελευταίας να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο, υποδεχόμενος μέσα στο 2018 τέσσερα νέα, γιγαντιαία containerships, κατά πάσα πιθανότητα τύπου Triple E, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 18.000 TEUs.
Με τα νέα containerships, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν από την IRISL τον προσεχή Μάρτιο, η συνολική μεταφορική ικανότητα του ιρανικού στόλου θα αυξηθεί κατά σχεδόν 50%. Σχολιάζοντας, ο Πρόεδρος και CEO της IRISL τόνισε ότι «με αυτά τα πλοία η χωρητικότητα του ιρανικού στόλου θα φτάσει τα 150.000 TEUs». Σήμερα, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Ιράν διαθέτει ένα στόλο από 158 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 41 έχουν δυνατότητα μεταφοράς έως και 14.000 TEUs.
Απώτερος στόχος της IRISL είναι να αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα του στόλου της και να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στην αγορά των containerships.
Να σημειωθεί ότι μετά την άρση των κυρώσεων εις βάρος του Ιράν έχει αυξηθεί σημαντικα η παρουσία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του στόλου της IRISL ιδίως στους βορειο-ευρωπαϊκούς λιμένες, όπως είναι το Αμβούργο, και αυτή η τάση αναμένεται να ισχυροποιηθεί το νέο έτος.
Φωτό: hafen-hamburg.de/Port of Hamburg/Hasenpusch
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ