
Μιλώντας σε ειδική εκδήλωση, πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 ετών από την ίδρυση της κρατικής ιρανικής ναυτιλιακής εταιρείας, της Islamic Republic of Iran Shipping (IRISL), ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας Dr. Mohammad Saeedi τόνισε πως με τα σωστά βήματα η εταιρεία μπορεί να έχει μπροστά της ακόμα 50 «ένδοξα χρόνια» ζωής. Για τον ίδιο, θα πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας, ενώ στόχος είναι η επέκταση και ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και η διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος για όσους ξένους ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ιρανική ναυτιλία.
Όπως μεταδίδουν ιρανικά ειδησεογραφικά μέσα, άμεσος στόχος της IRISL, είναι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της τελευταίας να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο, υποδεχόμενος μέσα στο 2018 τέσσερα νέα, γιγαντιαία containerships, κατά πάσα πιθανότητα τύπου Triple E, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 18.000 TEUs.
Με τα νέα containerships, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν από την IRISL τον προσεχή Μάρτιο, η συνολική μεταφορική ικανότητα του ιρανικού στόλου θα αυξηθεί κατά σχεδόν 50%. Σχολιάζοντας, ο Πρόεδρος και CEO της IRISL τόνισε ότι «με αυτά τα πλοία η χωρητικότητα του ιρανικού στόλου θα φτάσει τα 150.000 TEUs». Σήμερα, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Ιράν διαθέτει ένα στόλο από 158 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 41 έχουν δυνατότητα μεταφοράς έως και 14.000 TEUs.
Απώτερος στόχος της IRISL είναι να αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα του στόλου της και να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στην αγορά των containerships.
Να σημειωθεί ότι μετά την άρση των κυρώσεων εις βάρος του Ιράν έχει αυξηθεί σημαντικα η παρουσία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του στόλου της IRISL ιδίως στους βορειο-ευρωπαϊκούς λιμένες, όπως είναι το Αμβούργο, και αυτή η τάση αναμένεται να ισχυροποιηθεί το νέο έτος.
Φωτό: hafen-hamburg.de/Port of Hamburg/Hasenpusch
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ