
Μιλώντας σε ειδική εκδήλωση, πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 ετών από την ίδρυση της κρατικής ιρανικής ναυτιλιακής εταιρείας, της Islamic Republic of Iran Shipping (IRISL), ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας Dr. Mohammad Saeedi τόνισε πως με τα σωστά βήματα η εταιρεία μπορεί να έχει μπροστά της ακόμα 50 «ένδοξα χρόνια» ζωής. Για τον ίδιο, θα πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας, ενώ στόχος είναι η επέκταση και ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας αλλά και η διαμόρφωση του κατάλληλου περιβάλλοντος για όσους ξένους ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην ιρανική ναυτιλία.
Όπως μεταδίδουν ιρανικά ειδησεογραφικά μέσα, άμεσος στόχος της IRISL, είναι ο στόλος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της τελευταίας να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο, υποδεχόμενος μέσα στο 2018 τέσσερα νέα, γιγαντιαία containerships, κατά πάσα πιθανότητα τύπου Triple E, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 18.000 TEUs.
Με τα νέα containerships, τα οποία αναμένεται να παραληφθούν από την IRISL τον προσεχή Μάρτιο, η συνολική μεταφορική ικανότητα του ιρανικού στόλου θα αυξηθεί κατά σχεδόν 50%. Σχολιάζοντας, ο Πρόεδρος και CEO της IRISL τόνισε ότι «με αυτά τα πλοία η χωρητικότητα του ιρανικού στόλου θα φτάσει τα 150.000 TEUs». Σήμερα, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Ιράν διαθέτει ένα στόλο από 158 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 41 έχουν δυνατότητα μεταφοράς έως και 14.000 TEUs.
Απώτερος στόχος της IRISL είναι να αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα του στόλου της και να αναδειχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες παγκοσμίως στην αγορά των containerships.
Να σημειωθεί ότι μετά την άρση των κυρώσεων εις βάρος του Ιράν έχει αυξηθεί σημαντικα η παρουσία των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του στόλου της IRISL ιδίως στους βορειο-ευρωπαϊκούς λιμένες, όπως είναι το Αμβούργο, και αυτή η τάση αναμένεται να ισχυροποιηθεί το νέο έτος.
Φωτό: hafen-hamburg.de/Port of Hamburg/Hasenpusch
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ