
Πριν από λίγες ημέρες οι χώρες μέλη της ΕΕ, όπως αναφέρθηκε σε σχετικό δημοσίευμα των Ναυτικών Χρονικών, αποφάσισαν να παρατείνουν για έξι επιπλέον μήνες τις οικονομικές κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας, οι οποίες αναμενόταν να παύσουν στα τέλη του προσεχούς Ιανουαρίου.
Οι κυρώσεις έχουν επιφέρει πλήγματα τόσο στην ρωσική οικονομία, όσο και στην επιχειρηματική δραστηριοποίηση ρωσικών εταιρειών στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η περίπτωση των φινλανδικών ναυπηγείων Arctech, τα οποία από τις 30 Δεκεμβρίου 2014 έχουν περάσει υπό τον πλήρη έλεγχο της ρωσικής εταιρείας United Shipbuilding Corporation (USC).
Ωστόσο, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από το 2014 εις βάρος της Ρωσίας αλλά και της ίδιας της USC έχουν προκαλέσει σημαντικές δυσκολίες στην εξεύρεση χρηματοδότησης για αρκετά από τα κατασκευαστικά προγράμματα του ναυπηγείου.
Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Arctech, Esko Mustamäki, η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί είναι αρκετά δύσκολη, ενώ μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters τόνισε ότι αναζητείται ένας νέος αγοραστής «από την Δύση, ο οποίος θα αναλάβει την πλειοψηφία των μετοχών του ναυπηγείου στο Ελσίνκι». Ο ίδιος δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω τους λόγους αυτής της απόφασης της ρωσικής εταιρείας. Ωστόσο σημείωσε ότι «είναι σαφές πως οι κυρώσεις συνιστούν ένα μεγάλο πρόβλημα για εμάς».
Από την πλευρά του και ο διευθυντής της ρωσικής United Shipbuilding Corporation Eveany Zagorodniy, σύμφωνα την φινλανδική οικονομική εφημερίδα Kauppalehti, αναφέρθηκε στο ζήτημα της δυσκολίας ανεύρεσης χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα φέρεται να δήλωσε ότι η ρωσική εταιρεία έχει αποκλειστεί από τραπεζικές δανειοδοτήσεις, με κύρια αιτία τις επιβληθείσες κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Arctech αποτελούν τα μεγαλύτερα στον κόσμο που αναλαμβάνουν τη ναυπήγηση μονάδων ικανών για πλόες στα παγωμένα νερά της αρκτικής. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε φινλανδικά μέσα ενημέρωσης γίνεται λόγος για ενδιαφέρον των Κινέζων να αγοράσουν πακέτο μετοχών σε αυτά κι έτσι να «πατήσουν» πόδι στην ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία.
Φωτό: arctech.fi
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο στο πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατόρθωσε η Aegean Shipping. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Σημάδια σταθεροποίησης παρουσιάζει η ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η περασμένη εβδομάδα ολοκληρώθηκε δίχως μεταβολές στους ναύλους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών και μεταβολών στον κλάδο των αερομεταφορών, οι τάσεις ανόδου της παγκόσμιας ζήτησης για αεροπορικά καύσιμα αναμένεται να ανατραπούν προσεχώς. Συγκεκριμένα,…
O Νοτιοκορεάτης Lee Tae-Young επιλέχθηκε να λάβει το φετινό «Βραβείο ανδρείας στη θάλασσα», σε αναγνώριση των ηρωικών πράξεών του για τη διάσωση 12 συναδέλφων…
Καθώς η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, κλιμακώνεται με την επιβολή υψηλότερων δασμών, πρόσφατη έκθεση της Veson Nautical εστιάζει στον αντίκτυπο…
Η επιστολή που ανάρτησε ο Αμερικανός Πρόεδρος, Ντοναλντ Τραμπ, χθες 12 Ιουλίου 2025, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μέσω της οποίας ανακοίνωνε την επιβολή δασμού…
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ