
Άνοδος στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων ενδεχομένως να παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2018, σύμφωνα με τον CEO της Frontline, Robert Hvide Macleod. Η άνοδος των ναύλων που αναμένεται θα οφείλεται στη σημαντική αύξηση στην δραστηριότητα ανακύκλωσης παλαιότερων σε ηλικία πλοίων που εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί, σύμφωνα με τον ίδιο, τους ερχόμενους μήνες.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της Clarkson, έχει ήδη παρατηρηθεί αύξηση στην ανακύκλωση tankers τον τελευταίο χρόνο. Το 2016 η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων που εστάλησαν προς ανακύκλωση ανερχόταν σε 2,3 εκατ. τόνους, ενώ κατά τη διάρκεια του 2017 η αντίστοιχη συνολική χωρητικότητα έχει τετραπλασιαστεί. Συγκεκριμένα φέτος έχουν οδηγηθεί προς ανακύκλωση 95 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 9,5 εκατ. τόνων.
Ο κ. Macleod ανέφερε χαρακτηριστικά ότι εάν οι πλοιοκτήτες επιθυμούν να σημειωθεί ανάκαμψη στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, τότε θα πρέπει να αποσύρουν από τον στόλο τους τα λιγότερο αποδοτικά πλοία. Ο ίδιος προσέθεσε ότι εφόσον η ζήτηση στα δεξαμενόπλοια αυξηθεί, όπως αναμένεται, τότε θα παρατηρηθεί σημαντική άνοδος στους ναύλους στη συγκεκριμένη αγορά, η οποία θα ενισχυθεί περαιτέρω από την ανακύκλωση των πλοίων.
Ωστόσο, η υπερπροσφορά στην αγορά των δεξαμενόπλοιων ενισχύεται περαιτέρω καθώς καταγράφηκε αύξηση στον αριθμό παραγγελιών για νέα πλοία το 2017 κατά 17%, συγκριτικά με το περασμένο έτος.
Την ελπίδα για ανάκαμψη των ναύλων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αντικρούει η τελευταία πρόγνωση του οίκου Drewry, σύμφωνα με την οποία επιβεβαιώνεται ότι οι ναύλοι στην αγορά των crude tankers αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω το 2018 μετά την απότομη πτώση που έχουν ήδη καταγράψει κατά το τρέχον έτος.
Φωτό: teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ