
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 7 Δεκεμβρίου, τεχνικό σεμινάριο, το οποίο διοργανώθηκε από την Chevron Marine Lubricants. Στο επίκεντρο των παρουσιάσεων βρέθηκε το άκρως επίκαιρο ζήτημα της καθολικής εφαρμογής από την 1η Ιανουαρίου 2020 της χρήσης πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θείο (SOx) 0,50% m/m (mass/mass) ως καύσιμο για όλα τα πλοία που θα ταξιδεύουν σε θαλάσσιες περιοχές εκτός των ήδη καθορισμένων περιοχών ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων των πλοίων (Emission control Areas – ECA) σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση MARPOL, Annex VI του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την υποχρεωτική χρήση καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) στη ναυτιλία από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Τις τεχνικές παρουσιάσεις του σεμιναρίου, το οποίο έλαβε χώρα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρακολούθησαν σημαντικά υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, τα οποία καλοσώρισε ο κ. Μεκλής Σωτήρης, Regional Manager, Marine-Med & Middle East Africa και ο κ. Ian Thurloway, Marketing Manager, Chevron Marine Lubricants.
Από την πλευρά της η κα Γεωργία Χαλούλου, Chevron Technical Field Specialist, αναφέρθηκε στις τεχνικές εξελίξεις των λιπαντικών για δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες. Στη συνέχεια το λόγο έλαβε η Monique Vermeire, Chevron Fuels Technologist. Η κα Monique Vermeire έκανε εκτενή αναφορά στον νέο κανονισμό για χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (IMO 2020 sulphur cap), καθώς και στις αλλαγές που πιθανώς θα επέλθουν μεσο-μακροπρόθεσμα στο ήδη υπάρχον κανονιστικό πλαίσιο.
Εν συνεχεία ακολούθησε η ομιλία της κας Julia Svensson M.Sc. Ph.D., Research Engineer στην MAN Diesel, η οποία εστίασε στο πως τα καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο επηρεάζουν τον σχεδιασμό των μηχανών, ζητήματα χρήσης του LNG ως καυσίμου, αλλά και την εμπειρία που μέχρι τώρα έχει αποκτηθεί από την χρήση λιπαντικών με υψηλής και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα.
Στο τέλος του σεμιναρίου το λόγο έλαβε και ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα εν όψει του 2020 και τις ιστορικές στιγμές που θα ζήσει η ναυτιλία στα χρόνια που έρχονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ