
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 7 Δεκεμβρίου, τεχνικό σεμινάριο, το οποίο διοργανώθηκε από την Chevron Marine Lubricants. Στο επίκεντρο των παρουσιάσεων βρέθηκε το άκρως επίκαιρο ζήτημα της καθολικής εφαρμογής από την 1η Ιανουαρίου 2020 της χρήσης πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θείο (SOx) 0,50% m/m (mass/mass) ως καύσιμο για όλα τα πλοία που θα ταξιδεύουν σε θαλάσσιες περιοχές εκτός των ήδη καθορισμένων περιοχών ελέγχου των εκπομπών καυσαερίων των πλοίων (Emission control Areas – ECA) σύμφωνα με την Διεθνή Σύμβαση MARPOL, Annex VI του κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για την υποχρεωτική χρήση καυσίμου μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) στη ναυτιλία από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Τις τεχνικές παρουσιάσεις του σεμιναρίου, το οποίο έλαβε χώρα στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρακολούθησαν σημαντικά υψηλόβαθμα στελέχη ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, τα οποία καλοσώρισε ο κ. Μεκλής Σωτήρης, Regional Manager, Marine-Med & Middle East Africa και ο κ. Ian Thurloway, Marketing Manager, Chevron Marine Lubricants.
Από την πλευρά της η κα Γεωργία Χαλούλου, Chevron Technical Field Specialist, αναφέρθηκε στις τεχνικές εξελίξεις των λιπαντικών για δίχρονους και τετράχρονους κινητήρες. Στη συνέχεια το λόγο έλαβε η Monique Vermeire, Chevron Fuels Technologist. Η κα Monique Vermeire έκανε εκτενή αναφορά στον νέο κανονισμό για χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (IMO 2020 sulphur cap), καθώς και στις αλλαγές που πιθανώς θα επέλθουν μεσο-μακροπρόθεσμα στο ήδη υπάρχον κανονιστικό πλαίσιο.
Εν συνεχεία ακολούθησε η ομιλία της κας Julia Svensson M.Sc. Ph.D., Research Engineer στην MAN Diesel, η οποία εστίασε στο πως τα καύσιμα με μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο επηρεάζουν τον σχεδιασμό των μηχανών, ζητήματα χρήσης του LNG ως καυσίμου, αλλά και την εμπειρία που μέχρι τώρα έχει αποκτηθεί από την χρήση λιπαντικών με υψηλής και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο καύσιμα.
Στο τέλος του σεμιναρίου το λόγο έλαβε και ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα εν όψει του 2020 και τις ιστορικές στιγμές που θα ζήσει η ναυτιλία στα χρόνια που έρχονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ