
Οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries Marine Machinery & Equipment Co, LTD (MHI-MME) και Wärtsilä υπέγραψαν ένα Μνημόνιο Συμφωνίας (MOU) σχετικά με τη διάθεση στην αγορά μιας νέας ενεργειακής λύσης για πλοία. Η συγκεκριμένη λύση συνδυάζει καινοτόμες τεχνολογίες και από τις δύο εταιρείες για την επίτευξη μεγαλύτερης δυνατότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και μεγαλύτερης πρόωσης στα πλοία.
Με την ενοποίηση του συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ανάκτηση θερµότητας και εξοικονόμησης ενέργειας (WHRS) της MHI-MME, με την τεχνολογία λειτουργικού ελέγχου της Wärtsilä για συστήματα γεννητριών που λαμβάνουν κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, η νέα αυτή λύση έχει ως αποτέλεσμα την ενεργειακά αποδοτικότερη πλοήγηση των πλοίων καθώς και ένα βελτιωμένο δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEDI).
Μια αξιοσημείωτη καινοτομία είναι ο συνδυασμός ενός power take off/take in (PTO/PTI) συστήματος γεννήτριας που λαμβάνει κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, με το σύστημα WHRS, με σκοπό τη βελτίωση της σταθερότητας του WHRS. Ανάλογα με το φορτίο της κύριας μηχανής και του δικτύου του πλοίου, το WHRS παράγει μερικές φορές ηλεκτρική ενέργεια που υπερβαίνει εκείνη που χρειάζεται το δίκτυο. Αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω της γεννήτριας PTO / PTI για την κίνηση του άξονα της προπέλας. Με πλήρες φορτίο, η πλεονάζουσα ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει την κίνηση του πλοίου με την άμεση εφαρμογή της στον άξονα της προπέλας. Σε χαμηλό φορτίο κύριας μηχανής, το WHRS μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με ένα σετ γεννητριών diesel.
Με την συγκεκριμένη λύση, η MHI-MME θα προσφέρει ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας για πλοία που χρησιμοποιούν γεννήτριες που λαμβάνουν κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, ώστε να συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ στο εγγύς μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ