
Οι εταιρείες Mitsubishi Heavy Industries Marine Machinery & Equipment Co, LTD (MHI-MME) και Wärtsilä υπέγραψαν ένα Μνημόνιο Συμφωνίας (MOU) σχετικά με τη διάθεση στην αγορά μιας νέας ενεργειακής λύσης για πλοία. Η συγκεκριμένη λύση συνδυάζει καινοτόμες τεχνολογίες και από τις δύο εταιρείες για την επίτευξη μεγαλύτερης δυνατότητας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και μεγαλύτερης πρόωσης στα πλοία.
Με την ενοποίηση του συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ανάκτηση θερµότητας και εξοικονόμησης ενέργειας (WHRS) της MHI-MME, με την τεχνολογία λειτουργικού ελέγχου της Wärtsilä για συστήματα γεννητριών που λαμβάνουν κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, η νέα αυτή λύση έχει ως αποτέλεσμα την ενεργειακά αποδοτικότερη πλοήγηση των πλοίων καθώς και ένα βελτιωμένο δείκτη ενεργειακής απόδοσης (EEDI).
Μια αξιοσημείωτη καινοτομία είναι ο συνδυασμός ενός power take off/take in (PTO/PTI) συστήματος γεννήτριας που λαμβάνει κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, με το σύστημα WHRS, με σκοπό τη βελτίωση της σταθερότητας του WHRS. Ανάλογα με το φορτίο της κύριας μηχανής και του δικτύου του πλοίου, το WHRS παράγει μερικές φορές ηλεκτρική ενέργεια που υπερβαίνει εκείνη που χρειάζεται το δίκτυο. Αυτή η ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω της γεννήτριας PTO / PTI για την κίνηση του άξονα της προπέλας. Με πλήρες φορτίο, η πλεονάζουσα ενέργεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσει την κίνηση του πλοίου με την άμεση εφαρμογή της στον άξονα της προπέλας. Σε χαμηλό φορτίο κύριας μηχανής, το WHRS μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με ένα σετ γεννητριών diesel.
Με την συγκεκριμένη λύση, η MHI-MME θα προσφέρει ένα ακόμη ευρύτερο φάσμα λύσεων εξοικονόμησης ενέργειας για πλοία που χρησιμοποιούν γεννήτριες που λαμβάνουν κίνηση από τον άξονα της κύριας μηχανής, ώστε να συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ στο εγγύς μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ