
Η αυξανόμενη ζήτηση για LNG από τις χώρες του Περσικού Κόλπου μπορεί να καλυφθεί από τις εξαγωγές αμερικανικού φυσικού αερίου.
Ο Γραμματέας Ενέργειας των ΗΠΑ, κ. Rick Perry αλλά και ο Γραμματέας Ενέργειας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, κ. Suhail Al Mazrouei σε πρόσφατες δηλώσεις τους ανέφεραν ότι οι αυξανόμενες εξαγωγές LNG από τις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια επιπρόσθετη πηγή για την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών των χωρών του Περσικού Κόλπου. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η Ιορδανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Αίγυπτος αποτελούν τα τελευταία δύο χρόνια αγοραστές LNG από τον τερματικό σταθμό Sabine Pass στη Λουϊζιάνα.
Ο κ. Perry τόνισε την πρόθεση της αμερικανικής κυβέρνησης να αποτελέσει μια από τις χώρες που θα προμηθεύει τη Μέση Ανατολή με LNG, επισημαίνοντας ότι χώρες όπως η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στοχεύουν σε παραγωγή και εισαγωγές φυσικού αερίου για να προμηθεύσουν τις βιομηχανίες τους με στόχο την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες των κατοίκων τους και να υποστηρίξουν την πετροχημική τους παραγωγή.
Παρά το γεγονός ότι ο Περσικός Κόλπος είναι πλούσιος σε αργό πετρέλαιο, τα κοιτάσματα φυσικού αερίου είναι συγκεντρωμένα σε λίγες μόνο χώρες και πιο συγκεκριμένα λίγες θαλάσσιες περιοχές. Το Κατάρ και το Ιράν αποτελούν τις χώρες του Κόλπου με τα μεγαλύτερα αποθέματα φυσικού αερίου παγκοσμίως.
Όπως προκύπτει από δημοσίευμα του Bloomberg, η ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγή φυσικού αερίου από σχιστολιθικό πετρέλαιο στις ΗΠΑ, τα σχέδια να κατασκευαστούν περισσότεροι τερματικοί σταθμοί εξαγωγής LNG τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Αυστραλία και οι κυρώσεις στο εμπόριο με το Κατάρ που έχουν θέσει η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προβλέπεται ότι θα κλονίσουν την θέση του Κατάρ που αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό LNG στον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ