
Eνισχύεται περαιτέρω η παρουσία των Κινέζων στα Βαλκάνια αλλά και στις μεταφορικές υποδομές της περιοχής. Το Πεκίνο δεν ενδιαφέρεται μόνο για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και τα λιμάνια αλλά και για το σύνολο των μεταφορικών συστημάτων της περιοχής. Τα τρένα είναι το νέο μεγάλο στοίχημα αφού ο στόχος του Πεκίνου είναι να δημιουργήσει νέους μεταφορικούς άξονες σε ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο και ειδικά σε περιοχές που ήταν μέχρι πρόσφατα «ανεκμετάλλευτες».
Ιδιαίτερα σημαντική είναι από κάθε άποψη η χρηματοδότηση στην οποία προέβη η κινεζική κρατική τράπεζα Exim Bank προς τη Σερβία για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Βελιγράδι με τη Βουδαπέστη. Τον περασμένο Μάιο η κυβέρνηση της Σερβίας έλαβε δάνειο ύψους $297,6 εκατ. από την κινεζική τράπεζα με στόχο να βελτιώσει τις μεταφορικές υποδομές της χώρας, εκσυγχρονίζοντας ένα τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του Βελιγραδίου και της Βουδαπέστης.
Η Σερβία και η Ουγγαρία αποτελούν δύο χώρες με ιδιαίτερη σημασία για το Πεκίνο, ειδικά ως προς την εκμετάλλευση των ευκαιριών που θα δημιουργήσει ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού. Η Κίνα όμως επιθυμεί να ενισχύσει, μέσα από συγκεκριμένες επενδύσεις στις μεταφορικές υποδομές των κρατών αυτών, τους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ Πεκίνου, Βελιγραδίου και Βουδαπέστης.
Η σιδηροδρομική γραμμή ταχείας κυκλοφορίας μεταξύ Βελιγραδίου και Βουδαπέστης αναμένεται να κοστίσει συνολικά $3,8 δις και εκτιμάται ότι θα αποτελέσει μια σημαντική επέκταση της διαδρομής για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Κίνα που φτάνουν δια θαλάσσης στο λιμάνι του Πειραιά προς χώρες της κεντρική Ευρώπης.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ