
Το Ιράν επιθυμεί να ενισχύσει την θέση του στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.
Προς την επίτευξη του σκοπού αυτού, η κυβέρνηση της χώρας επέκτεινε το λιμάνι Chabahar, το οποίο βρίσκεται στον Κόλπο του Ομάν. Οι εργασίες για την επέκταση του λιμένα ανήλθαν σε $1 δις.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του λιμένα εκτιμάται ότι το Ιράν θα αποτελέσει μια βασική διαδρομή διαμετακομιστικού εμπορίου του Αφγανιστάν και της Κεντρικής Ασίας, ενώ θα επιτραπούν συγχρόνως περισσότερες εξαγωγές ινδικών εμπορευμάτων προς τη Ρωσία.
Η παραγωγική δυναμικότητα του λιμένα Chabahar, μετά την επέκτασή του, μέρος της οποίας έχει χρηματοδοτηθεί από την κυβέρνηση της Ινδίας ($235 εκατ.), υπολογίζεται ότι έχει αυξηθεί από 2,5 εκατ. τόνους σε 8,5 εκατ. τόνους φορτίου ετησίως.
Το λιμάνι αυτό αποτελεί βασικό ανταγωνιστή του λιμένα Gwadar στο Πακιστάν, στο οποίο έχουν γίνει πρόσφατα επενδύσεις ως μέρος της κινεζικής πρωτοβουλίας για το «Νέο Δρόμο του Μεταξιού».
Από τη μεριά του ο Πρόεδρος του Ιράν, κ. Hassan Rouhani, ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας θετικός ανταγωνισμός ανάμεσα σε «αντίπαλα» λιμάνια, καλώντας συγχρόνως προς τον εκσυγχρονισμό και άλλων λιμένων στις γειτονικές χώρες.
Ο κ. Rouhani τόνισε επίσης ότι η κυβέρνηση του Ιράν σχεδιάζει επίσης να συνδέσει το λιμάνι Chabahar με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας για να διευκολύνει τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων σε χώρες της Κεντρικής Ασίας, αλλά και να αποτελέσει το λιμάνι μια διαδρομή προς τις χώρες της ανατολικής και βόρειας Ευρώπης μέσω της Ρωσίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ