
Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός Novatek ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη μεγαλύτερη μονάδα υγροποίησης φυσικού αερίου της Ρωσίας, στο έργο «Yamal LNG Project». Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι τέθηκε σε λειτουργία η πρώτη από τις τρεις γραμμές παραγωγής στη Sabetta στη ρωσική χερσόνησο Yamal, στον Αρκτικό Ωκεανό.
Η επίσημη άδεια λειτουργίας της μονάδας χορηγήθηκε από την ρωσική κυβέρνηση την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ εκτιμάται ότι για μία πενταετία ένα εργατικό δυναμικό σχεδόν 20.000 ατόμων εργαζόταν νυχθημερόν και σε συνθήκες πολικού ψύχους για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.
Στη σχετική τελετή παρέστη και ο Ρώσος Πρόεδρος κ. Βλαντιμίρ Πούτιν ο οποίος δήλωσε: «Αυτή είναι μια αξιοσημείωτη μέρα για όλους μας. Συγχαίρω όλους εκείνους που εργάστηκαν σε αυτό το έργο, σε αυτή την υπέροχη περίσταση, την πρώτη φόρτωση ενός νέου δεξαμενόπλοιου που πήρε το όνομά του από τον φίλο μας κ. De Margerie. Δυστυχώς, δεν είναι μαζί μας σήμερα, αλλά έχουμε ένα δεξαμενόπλοιο που φέρει το όνομά του. Ήταν ένας από τους πρωτοπόρους αυτού του έργου. Αυτός είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός τομέας για τη Ρωσία. Δεν πρόκειται μόνο για ένα σημαντικό γεγονός για τον ενεργειακό τομέα της χώρας μας, ή για την παραγωγή και την υγροποίηση του φυσικού αερίου. Πρόκειται για ένα πιο φιλόδοξο εγχείρημα. Αυτό που εννοώ είναι ότι έχουμε να κάνουμε με το τεράστιο έργο της ανάπτυξης της Αρκτικής και του Βόρειου Περάσματος (Northern Sea Route).»
Εχθές Παρασκευή το ρωσικό παγοθραυστικό πλοίο «Christophe de Margerie», που έχει την δυνατότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για μεταφορά LNG στις δύσκολες συνθήκες πάγου που επικρατούν στον Κόλπο του Ob και την Θάλασσα του Kara, φόρτωσε για πρώτη φορά υγροποιημένο φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Novatek, το συγκεκριμένο φορτίο LNG θα κατευθυνθεί πιθανότατα προς την Κίνα.
Η εμφάνιση του παγοθραυστικού πλοίου σήμανε το ντεμπούτο μιας νέας κατηγορίας πλοίων, τα πλοία Yamalmax. Ο σχεδιασμός του «Christophe de Margerie» έχει ήδη εκτιμηθεί από τους ειδικούς της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου: στις 7 Δεκεμβρίου 2017, το πλοίο κέρδισε το βραβείο Engineering Project of the Year στα Platts Global Energy Awards 2017.
Το συγκεκριμένο πλοίο μπορεί να πλέει αυτόνομα σε πάγο πάχους έως 2.1 μέτρα, ενώ ανήκει και στην κλάση ARC7, την υψηλότερη μεταξύ των ήδη υπαρχόντων εμπορικών πλοίων. Η ισχύς του συστήματος πρόωσης του «Christophe de Margerie» είναι 45 MW, ισχύς συγκρίσιμη με εκείνη ενός σύγχρονου πυρηνικού παγοθραυστικού.
Η 8η Δεκεμβρίου θα μείνει στην ιστορία ως η ημέρα που για πρώτη φορά ξεκινά τη λειτουργία του εγκατάσταση παραγωγής LNG στον Αρκτικό Ωκεανό, εν γένει, αλλά και ως η ημέρα έναρξης εξαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου από ιδιωτικές ρωσικές εταιρείες, όπως η Novatek.
Να σημειωθεί ότι η Novatek μαζί με τους εταίρους της, τη γαλλική Total, την κινεζική China National Petroleum Corp και το επίσης κινεζικό επενδυτικό ταμείο Silk Road Fund, έχουν επενδύσει $27 δις για την ολοκλήρωση του έργου «Yamal LNG Project».
Το έργο «Yamal LNG Project» αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία –και οι τρεις γραμμές παραγωγής– το 2019, ενώ στην πλήρη ανάπτυξή του η ετήσια παραγωγική του ικανότητα θα αγγίζει τους 16,5 εκατ./ μετρικούς τόνους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/SOVCOMFLOT
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ