
Dry
Αύξηση καταγράφεται στους ναύλους των Capesizes για συμβόλαια εξαμηνιαίας διάρκειας αγγίζοντας τα $21.500/ημέρα στα δρομολόγια Ατλαντικού και τα $20.500/ημέρα στα δρομολόγια του Ειρηνικού, συγκριτικά με την περασμένη εβδομάδα ($18.500/ημέρα). Ωστόσο, οι ναύλοι για τα ίδια πλοία στα ετήσια και διετή συμβόλαια παραμένουν σταθερά στα $16.000/ημέρα από τις αρχές Νοέμβρη.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία κατηγορίας Panamax, οι ναύλοι ανέρχονται σε $12.500/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας στα δρομολόγια του Ατλαντικού και σε $12.750/ημέρα στα δρομολόγια του Ειρηνικού. Συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες εβδομάδες του Νοεμβρίου, οι ναύλοι στα συμβόλαια μακροχρόνιας διάρκειας για τα πλοία ίδιας κατηγορίας κυμαίνονται σε σταθερά επίπεδα, ενώ καταγράφεται αυτήν την εβδομάδα ελαφρά αύξηση στα εξαμηνιαία συμβόλαια.
Οι ναύλοι στα Supramaxes ανέρχονται σε $11.500/ημέρα σε ετήσια συμβόλαια στα δρομολόγια του Ατλαντικού και σε $10.250/ημέρα στα δρομολόγια του Ειρηνικού Ωκεανού.
Αναφορικά με την αγορά των πλοίων κατηγορίας Handy, οι ναύλοι κυμαίνονται στα $8.750/ημέρα, σημαντική μείωση σε σχέση με τις τρείς τελευταίες εβδομάδες ($10.000/ημέρα).
Wet
Ανοδικές προβλέπονται οι τιμές του πετρελαίου λόγω της συμφωνίας του OPEC για μείωση της παγκόσμιας πετρελαϊκής παραγωγής.
Οι ναύλοι στην αγορά των wet κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες του Νοεμβρίου.
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας VLCC ανέρχονται σε $28.000/ημέρα για συμβόλαια ετήσιας και σε $29.000/ημέρα για διετή συμβόλαια.
Σε ό, τι αφορά τα Suezmaxes, οι ναύλοι κυμαίνονται στα $18.750/ημέρα και στα $20.000/ημέρα για ετήσια και διετή συμβόλαια, αντίστοιχα.
Οι ναύλοι στα M3 tankers κυμαίνονται σε σταθερά επίπεδα από τις αρχές του Νοεμβρίου για συμβόλαια διετούς, τριετούς και πενταετούς διάρκειας, ενώ μικρή αύξηση έχουν σημειώσει στα συμβόλαια ετήσιας διάρκειας, αγγίζοντας τα $13.750/ημέρα.
Φωτό: teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ