
Μοιάζει να μην έχουν τέλος τα εμπόδια στην κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream ΙΙ, ο οποίος θα συνδέει απευθείας τα ρωσικά κοιτάσματα με την αγορά της κεντρικής Ευρώπης. Ο αγωγός Nord Stream ΙΙ, μήκους 1.220 χιλιομέτρων, όταν κατασκευαστεί, θα μεταφέρει 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία μέσω της Βαλτικής, «διερχόμενος» από τα χωρικά ύδατα της Ρωσίας, της Φινλανδίας, της Σουηδίας, της Δανίας και της Γερμανίας.
Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες το Κοινοβούλιο της Δανίας ψήφισε νόμο, με τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα στο υπουργείο Εξωτερικών της χώρας να απορρίψει το πέρασμα του αγωγού Nord Stream ΙΙ από τα χωρικά της ύδατα, για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος το όλο ζήτημα ήταν στην ευθύνη και αρμοδιότητα του Οργανισμού Ενέργειας της Δανίας, αλλά πλέον λόγο θα έχει και το ΥΠΕΞ της χώρας.
Η κυβέρνηση της Δανίας έχει αρκετές φορές εγείρει ζητήματα ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης και έχει ζητήσει να τεθεί το ζήτημα σε διαβούλευση μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ρωσίας, έτσι ώστε να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή θέματα.
Με πιθανό το «μπλόκο» από την Δανία, Αμερικανοί αξιωματούχοι, όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά μέσα, εκφράζουν την άποψη ότι το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream ΙΙ, εν τέλει, δεν θα προχωρήσει. Θεωρούν ότι πρόκειται για ένα «πολιτικό» και όχι ενεργειακό έργο μέσω του οποίου η Ρωσία θέλει να ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Μάλιστα, προχωρούν ένα βήμα παρακάτω, τονίζοντας, ευθέως, ότι οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν την υλοποίησή του.
Να σημειωθεί ότι επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα κατασκευής του Nord Stream ΙΙ διατυπώνονται, επίσης, και από την Πολωνία καθώς και από τις χώρες της Βαλτικής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ