
Μοιάζει να μην έχουν τέλος τα εμπόδια στην κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream ΙΙ, ο οποίος θα συνδέει απευθείας τα ρωσικά κοιτάσματα με την αγορά της κεντρικής Ευρώπης. Ο αγωγός Nord Stream ΙΙ, μήκους 1.220 χιλιομέτρων, όταν κατασκευαστεί, θα μεταφέρει 55 δις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από τη Ρωσία στη Γερμανία μέσω της Βαλτικής, «διερχόμενος» από τα χωρικά ύδατα της Ρωσίας, της Φινλανδίας, της Σουηδίας, της Δανίας και της Γερμανίας.
Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες το Κοινοβούλιο της Δανίας ψήφισε νόμο, με τον οποίο παρέχεται η δυνατότητα στο υπουργείο Εξωτερικών της χώρας να απορρίψει το πέρασμα του αγωγού Nord Stream ΙΙ από τα χωρικά της ύδατα, για λόγους εθνικής ασφάλειας.
Να σημειωθεί ότι μέχρι πρότινος το όλο ζήτημα ήταν στην ευθύνη και αρμοδιότητα του Οργανισμού Ενέργειας της Δανίας, αλλά πλέον λόγο θα έχει και το ΥΠΕΞ της χώρας.
Η κυβέρνηση της Δανίας έχει αρκετές φορές εγείρει ζητήματα ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης και έχει ζητήσει να τεθεί το ζήτημα σε διαβούλευση μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Ρωσίας, έτσι ώστε να διευθετηθούν όλα τα εκκρεμή θέματα.
Με πιθανό το «μπλόκο» από την Δανία, Αμερικανοί αξιωματούχοι, όπως μεταδίδουν ξένα ειδησεογραφικά μέσα, εκφράζουν την άποψη ότι το έργο κατασκευής του αγωγού Nord Stream ΙΙ, εν τέλει, δεν θα προχωρήσει. Θεωρούν ότι πρόκειται για ένα «πολιτικό» και όχι ενεργειακό έργο μέσω του οποίου η Ρωσία θέλει να ενισχύσει την ενεργειακή εξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Μάλιστα, προχωρούν ένα βήμα παρακάτω, τονίζοντας, ευθέως, ότι οι ΗΠΑ δεν επιθυμούν την υλοποίησή του.
Να σημειωθεί ότι επιφυλάξεις για την αναγκαιότητα κατασκευής του Nord Stream ΙΙ διατυπώνονται, επίσης, και από την Πολωνία καθώς και από τις χώρες της Βαλτικής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEFAN SAUER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ