
 
															Την τελευταία τριετία έχει καταγραφεί μια σημαντική αύξηση σε νέα πλοία, εξαιρουμένων των πλοίων μικρής χωρητικότητας, στην αγορά των LPG. Σύμφωνα με έρευνα του οίκου Drewry, ο παγκόσμιος στόλος των LPG πλοίων αυξήθηκε κατά 17% ετησίως, τα έτη 2015 και 2016 και αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2017 να έχει αυξηθεί κατά 9%. Ωστόσο, εκτιμάται ότι τα έτη 2018 και 2019 ο στόλος των LPG πλοίων θα μειωθεί κατά 5% και 3%, αντίστοιχα.
Καθώς οι τιμές των ναύλων διαφέρουν ανάλογα με την κάθε κατηγορία πλοίου μεταφοράς LPG, αναλυτές της Drewry εξετάζουν τη μελλοντική πορεία των ναύλων αναφορικά με την κάθε κατηγορία.
Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Handysize θα διατηρηθούν σε χαμηλά επίπεδα το 2018, καταγράφοντας με αυτόν τον τρόπο τα συγκεκριμένα πλοία τις χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με τις άλλες κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς LPG.
Αντίθετα η μικρότερη κατηγορία πλοίων μεταφοράς LPG, χωρητικότητας 1.000-5.000 κυβικών μέτρων, αναμένεται ότι θα καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες το 2018.
Η αύξηση του στόλου των πλοίων θα αποτελέσει, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, καταλυτικό παράγοντα στην πορεία των ναύλων, επισημαίνοντας ότι η αυξημένη προσφορά που παρατηρείται στα πλοία μεταφοράς LPG θα διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τους ναύλους στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία κατηγορίας Handysize, το εμπόριο ολεφινών δεν θα καταφέρει να καλύψει την υπερπροσφορά των συγκεκριμένων πλοίων, με αποτέλεσμα ορισμένα να μην μπορέσουν να ναυλωθούν.
Από την άλλη πλευρά, εντός του 2018 δεν θα καταγραφεί αύξηση του στόλου της μικρής κατηγορίας των LPG πλοίων (χωρητικότητας 1.000-5.000 κυβικών μέτρων), γεγονός που θα ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές των ναύλων στα συγκεκριμένα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ