
Την τελευταία τριετία έχει καταγραφεί μια σημαντική αύξηση σε νέα πλοία, εξαιρουμένων των πλοίων μικρής χωρητικότητας, στην αγορά των LPG. Σύμφωνα με έρευνα του οίκου Drewry, ο παγκόσμιος στόλος των LPG πλοίων αυξήθηκε κατά 17% ετησίως, τα έτη 2015 και 2016 και αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2017 να έχει αυξηθεί κατά 9%. Ωστόσο, εκτιμάται ότι τα έτη 2018 και 2019 ο στόλος των LPG πλοίων θα μειωθεί κατά 5% και 3%, αντίστοιχα.
Καθώς οι τιμές των ναύλων διαφέρουν ανάλογα με την κάθε κατηγορία πλοίου μεταφοράς LPG, αναλυτές της Drewry εξετάζουν τη μελλοντική πορεία των ναύλων αναφορικά με την κάθε κατηγορία.
Συγκεκριμένα εκτιμάται ότι οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Handysize θα διατηρηθούν σε χαμηλά επίπεδα το 2018, καταγράφοντας με αυτόν τον τρόπο τα συγκεκριμένα πλοία τις χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με τις άλλες κατηγορίες των πλοίων μεταφοράς LPG.
Αντίθετα η μικρότερη κατηγορία πλοίων μεταφοράς LPG, χωρητικότητας 1.000-5.000 κυβικών μέτρων, αναμένεται ότι θα καταγράψει τις καλύτερες επιδόσεις, σε σχέση με τις άλλες κατηγορίες το 2018.
Η αύξηση του στόλου των πλοίων θα αποτελέσει, σύμφωνα με αναλυτές της Drewry, καταλυτικό παράγοντα στην πορεία των ναύλων, επισημαίνοντας ότι η αυξημένη προσφορά που παρατηρείται στα πλοία μεταφοράς LPG θα διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα τους ναύλους στην αγορά.
Σε ό,τι αφορά τα πλοία κατηγορίας Handysize, το εμπόριο ολεφινών δεν θα καταφέρει να καλύψει την υπερπροσφορά των συγκεκριμένων πλοίων, με αποτέλεσμα ορισμένα να μην μπορέσουν να ναυλωθούν.
Από την άλλη πλευρά, εντός του 2018 δεν θα καταγραφεί αύξηση του στόλου της μικρής κατηγορίας των LPG πλοίων (χωρητικότητας 1.000-5.000 κυβικών μέτρων), γεγονός που θα ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές των ναύλων στα συγκεκριμένα πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ