
Στις 24 Νοεμβρίου 2017, το «Fedor Ushakov», ένα νέο πολυλειτουργικό παγοθραυστικό πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε για την Sovcomflot (SCF Group) προκειμένου να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Sakhalin-2, ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο του ανατολικό πέρασμα από τη ναυτιλιακή οδό των Βορείων Θαλασσών (Northern Sea Route -NSR).
Το πλοίο το οποίο θα έχει ως μόνιμη επιχειρησιακή βάση το νησί Sakhalin (Οχοτσική θάλασσα), κάλυψε μια διαδρομή μεγάλου γεωγραφικού πλάτους χωρίς τη βοήθεια άλλου παγοθραυστικού πλοίου, παρά τις δύσκολες συνθήκες πάγου κατά μήκος διαφόρων τμημάτων της διαδρομής. Το «Fedor Ushakov» ταξίδεψε με ασφάλεια 2.194 ναυτικά μίλια (4.063 χλμ.), σε 8 ημέρες, 9 ώρες και 58 λεπτά, κινούμενο με μια μέση ταχύτητα 10,9 κόμβων (20,2 χλμ. / ώρα).
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το «Fedor Ushakov» αντάλλαζε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των πάγων κατά μήκος της διαδρομής τόσο με τη διοίκηση του NSR, όσο και με παγοθραυστικά της Atomflot, και λάμβανε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα πλοήγησης.
Από μεριάς προδιαγραφών, το «Fedor Ushakov» είναι από τα καλύτερα πλοία στην κατηγορία του, συνδυάζοντας υψηλή ικανότητα ελιγμών, ισχυρό σύστημα πρόωσης, μεγάλη χωρητικότητα επιβατών ενώ είναι και φιλικό προς το περιβάλλον. Το πλοίο είναι ικανό να ταξιδεύει μέσα σε πάγο πάχους έως 1,5 m, με κάλυμμα χιονιού πάχους έως 20 cm, με σταθερή ταχύτητα 3 κόμβων.
Η Sovcomflot πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της εμπορικής ναυσιπλοΐας κατά μήκος της διαδρομής του Βόρειου Περάσματος. Το 2010, το δεξαμενόπλοιο «SCF Baltica» έγινε το πρώτο πλοίο μεγάλης χωρητικότητας που πέρασε μια διαδρομή μεγάλου γεωγραφικού πλάτους από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το ταξίδι αυτό απέδειξε τη δυνατότητα και την οικονομική σκοπιμότητα της χρήσης του NSR ως διαδρόμου μεταφοράς για πλοία μεγάλης χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ