
Στις 24 Νοεμβρίου 2017, το «Fedor Ushakov», ένα νέο πολυλειτουργικό παγοθραυστικό πλοίο, το οποίο κατασκευάστηκε για την Sovcomflot (SCF Group) προκειμένου να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Sakhalin-2, ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρώτο του ανατολικό πέρασμα από τη ναυτιλιακή οδό των Βορείων Θαλασσών (Northern Sea Route -NSR).
Το πλοίο το οποίο θα έχει ως μόνιμη επιχειρησιακή βάση το νησί Sakhalin (Οχοτσική θάλασσα), κάλυψε μια διαδρομή μεγάλου γεωγραφικού πλάτους χωρίς τη βοήθεια άλλου παγοθραυστικού πλοίου, παρά τις δύσκολες συνθήκες πάγου κατά μήκος διαφόρων τμημάτων της διαδρομής. Το «Fedor Ushakov» ταξίδεψε με ασφάλεια 2.194 ναυτικά μίλια (4.063 χλμ.), σε 8 ημέρες, 9 ώρες και 58 λεπτά, κινούμενο με μια μέση ταχύτητα 10,9 κόμβων (20,2 χλμ. / ώρα).
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, το «Fedor Ushakov» αντάλλαζε πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση των πάγων κατά μήκος της διαδρομής τόσο με τη διοίκηση του NSR, όσο και με παγοθραυστικά της Atomflot, και λάμβανε όλα τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα πλοήγησης.
Από μεριάς προδιαγραφών, το «Fedor Ushakov» είναι από τα καλύτερα πλοία στην κατηγορία του, συνδυάζοντας υψηλή ικανότητα ελιγμών, ισχυρό σύστημα πρόωσης, μεγάλη χωρητικότητα επιβατών ενώ είναι και φιλικό προς το περιβάλλον. Το πλοίο είναι ικανό να ταξιδεύει μέσα σε πάγο πάχους έως 1,5 m, με κάλυμμα χιονιού πάχους έως 20 cm, με σταθερή ταχύτητα 3 κόμβων.
Η Sovcomflot πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη της εμπορικής ναυσιπλοΐας κατά μήκος της διαδρομής του Βόρειου Περάσματος. Το 2010, το δεξαμενόπλοιο «SCF Baltica» έγινε το πρώτο πλοίο μεγάλης χωρητικότητας που πέρασε μια διαδρομή μεγάλου γεωγραφικού πλάτους από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό. Το ταξίδι αυτό απέδειξε τη δυνατότητα και την οικονομική σκοπιμότητα της χρήσης του NSR ως διαδρόμου μεταφοράς για πλοία μεγάλης χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ