
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή στην αγορά της κρουαζιέρας από τις καθιερωμένες γεωγραφικές περιοχές, όπως η Μεσόγειος και η Βόρεια Θάλασσα, προς άλλες, αναδυόμενες, όπως είναι η Μέση Ανατολή και ο Αραβικός Κόλπος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg το 2009 προσέγγισαν τα λιμάνια του Ντουμπάι περίπου 87 κρουαζιερόπλοια. Τη σεζόν 2016-2017 ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων είχε διπλασιαστεί σε σχεδόν 157.
Πέντε τουλάχιστον εταιρείες παγκοσμίως διοργανώνουν κρουαζιέρες προς τις χώρες της Μέσης Ανατολής καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ενώ η P&O Cruises, θυγατρική εταιρεία της Carnival, της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρας στον κόσμο, αναμένεται να εντάξει εντός του 2019 νέα δρομολόγια προς τη Μέση Ανατολή.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg οι χώρες της Μέσης Ανατολής έχουν επενδύσει σημαντικά ποσά στην ανάπτυξη των λιμενικών τους υποδομών και όχι μόνο, γεγονός που ωθεί τις εταιρείες να μετακινήσουν μέρος των στόλων τους από την Ευρώπη και την Αμερική προς τις χώρες αυτές, καθώς αποτελεί μια καλή ευκαιρία για τους επιβάτες να επισκεφθούν μέρη και αξιοθέατα που δεν έχουν ξαναδεί.
Επιπλέον, για λόγους ασφάλειας, όσων ταξιδεύουν προς τις χώρες της Μέσης Ανατολής, υπάρχει διαρκής παρουσία ένοπλων φρουρών, τόσο στις ακτές των χωρών των χωρών όσο και στα παράκτια αυτών.
Τα τελευταία χρόνια πραγματοποιούνται επενδύσεις και λαμβάνονται πρωτοβουλίες για την προσέλκυση της κρουαζιέρας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Πριν από δύο περίπου χρόνια κατασκευάστηκε στο Άμπου Ντάμπι ο πρώτος τερματικός σταθμός ειδικά για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο το Gulf Cooperation Council ξεκίνησε εκστρατεία για την ενίσχυση της κρουαζιέρας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται το Άμπου Ντάμπι έχει δεκαπλασιαστεί. Συγχρόνως εκτιμάται ότι μέχρι το 2020 οι επιβάτες κρουαζιέρας που επισκέπτονται το Ντουμπάι θα ανέρχονται τους 1 εκατ., ενώ ήδη βρίσκονται υπό κατασκευή δύο τερματικοί σταθμοί κρουαζιέρας στο τελευταίο εμιράτο για την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ