
Η Σαγκάη υπέβαλε και επίσημα πρόταση στα εμπλεκόμενα υπουργεία για τη δημιουργία λιμένα ελευθέρου εμπορίου, σύμφωνα με κινεζικά ΜΜΕ.
Σε σύγκριση με τη ζώνη ελευθέρου εμπορίου, η οποία βρίσκεται σε λειτουργία ήδη από το 2013 στη Σαγκάη, η δημιουργία λιμένα ελευθέρου εμπορίου αναμένεται να επιφέρει σημαντικές αλλαγές, η κυριότερη των οποίων εκτιμάται πως θα είναι η ελαχιστοποίηση των ελεγκτικών διαδικασιών, για την είσοδο εμπορευμάτων στο λιμάνι.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τοπικά ειδησεογραφικά μέσα, τα εμπορεύματα που θα εισέρχονται στο λιμένα ελευθέρου εμπορίου δεν θα υπόκεινται σε τελωνειακούς δασμούς, ενώ θα απολαμβάνουν και επιπρόσθετες φορολογικές απαλλαγές.
Έχει ενδιαφέρον ότι πέραν της Σαγκάης και οι κινεζικές επαρχίες Zhejiang, Fujian και Guangdong εξετάζουν το ενδεχόμενο ανάληψης αντίστοιχων καινοτόμων πρωτοβουλιών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο φιλόδοξος στόχος της δημιουργίας ενός λιμανιού ελεύθερου εμπορίου, με παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, είναι η περαιτέρω ενίσχυση του λιμένα της Σαγκάης, που ήδη αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι παγκοσμίως σε όρους διακίνησης TEUs και η ανάδειξη σε ένας από τους κομβικούς λιμένες στο χώρο της Ν.Α. Ασίας.
Φωτο: ΑΠΕ- ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ