
Η διαρκώς αυξανόμενη παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ δίνει τη δυνατότητα προς πραγματοποίηση σημαντικών εξαγωγών για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών και όχι μόνο.
Για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί μεταφορά αιθανίου μέσα από εξόρυξη φυσικού αερίου από σχιστολιθικά πετρώματα των ΗΠΑ προς την Κίνα.
Συγκεκριμένα η εταιρεία παραγωγής και μεταφοράς χημικών φορτίων INEOS και η SP Chemicals της Σιγκαπούρης υπέγραψαν μακροχρόνια συμφωνία για την προμήθεια αιθανίου στην Κίνα. Για τον σκοπό αυτό η INEOS έχει προχωρήσει σε παραγγελία ενός δεξαμενοπλοίου μεταφοράς αιθανίου. Το δεξαμενόπλοιο, κατηγορίας VLEC (Very Large Ethane Carrier), θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 95.000 κυβικά μέτρα αιθανίου, αποτελώντας σύμφωνα με την INEOS το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο του είδους του παγκοσμίως.
Το νέο δεξαμενόπλοιο, το οποίο θα ναυπηγηθεί στην Κίνα, πρόκειται να παραδοθεί στην INEOS το 2019 και θα αποτελεί το πρώτο δεξαμενόπλοιο κατηγορίας VLEC της εταιρείας, η οποία ήδη διαθέτει έναν στόλο από 23 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και πετρελαϊκών φορτίων.
Το πλοίο μόλις ναυπηγηθεί θα βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Evergas και θα μεταφέρει αιθάνιο στο εργοστάσιο πυρόλυσης αερίου της SP Chemicals, που κατασκευάζεται στην πόλη Taixing της Κίνας και το οποίο εκτιμάται ότι θα παράγει 650.000 τόνους αιθυλένιου ετησίως.
Η συμφωνία μεταξύ της INEOS και της SP Chemicals για την μεταφορά αιθανίου στην Κίνα μέσα από την παραγωγή αμερικανικού σχιστολιθικού αερίου αποτελεί ορόσημο για την INEOS αλλά και τη ναυτιλία, σύμφωνα με τον CEO του τμήματος Trading and Shipping της εταιρείας, David Thompson, καθώς συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς του αιθανίου, ενός χημικού φορτίου με ιδιαίτερα μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.
Φωτό: youtube/INEOS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ