
Η διαρκώς αυξανόμενη παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου και φυσικού αερίου από τις ΗΠΑ δίνει τη δυνατότητα προς πραγματοποίηση σημαντικών εξαγωγών για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών και όχι μόνο.
Για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί μεταφορά αιθανίου μέσα από εξόρυξη φυσικού αερίου από σχιστολιθικά πετρώματα των ΗΠΑ προς την Κίνα.
Συγκεκριμένα η εταιρεία παραγωγής και μεταφοράς χημικών φορτίων INEOS και η SP Chemicals της Σιγκαπούρης υπέγραψαν μακροχρόνια συμφωνία για την προμήθεια αιθανίου στην Κίνα. Για τον σκοπό αυτό η INEOS έχει προχωρήσει σε παραγγελία ενός δεξαμενοπλοίου μεταφοράς αιθανίου. Το δεξαμενόπλοιο, κατηγορίας VLEC (Very Large Ethane Carrier), θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 95.000 κυβικά μέτρα αιθανίου, αποτελώντας σύμφωνα με την INEOS το μεγαλύτερο δεξαμενόπλοιο του είδους του παγκοσμίως.
Το νέο δεξαμενόπλοιο, το οποίο θα ναυπηγηθεί στην Κίνα, πρόκειται να παραδοθεί στην INEOS το 2019 και θα αποτελεί το πρώτο δεξαμενόπλοιο κατηγορίας VLEC της εταιρείας, η οποία ήδη διαθέτει έναν στόλο από 23 δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών και πετρελαϊκών φορτίων.
Το πλοίο μόλις ναυπηγηθεί θα βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Evergas και θα μεταφέρει αιθάνιο στο εργοστάσιο πυρόλυσης αερίου της SP Chemicals, που κατασκευάζεται στην πόλη Taixing της Κίνας και το οποίο εκτιμάται ότι θα παράγει 650.000 τόνους αιθυλένιου ετησίως.
Η συμφωνία μεταξύ της INEOS και της SP Chemicals για την μεταφορά αιθανίου στην Κίνα μέσα από την παραγωγή αμερικανικού σχιστολιθικού αερίου αποτελεί ορόσημο για την INEOS αλλά και τη ναυτιλία, σύμφωνα με τον CEO του τμήματος Trading and Shipping της εταιρείας, David Thompson, καθώς συμβάλλει στην ανάπτυξη της αγοράς του αιθανίου, ενός χημικού φορτίου με ιδιαίτερα μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης.
Φωτό: youtube/INEOS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ