
Οριακή αύξηση καταγράφηκε στο λειτουργικός κόστος των πλοίων κατά τη διάρκεια του 2017, έπειτα από δύο χρόνια συνεχούς πτώσης. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για άνοδο του λειτουργικού κόστους, λόγω αύξησης των ασφαλίστρων, σύμφωνα με τον Οίκο Drewry.
Η μικρή αύξηση και η σταθεροποίηση του λειτουργικού κόστους σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη οφείλεται στην ανάκαμψη που παρατηρείται σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας.
Όπως προκύπτει από την έκθεση «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2017/18» της Drewry, τo μέσο λειτουργικό κόστος των πλοίων σε ημερήσια βάση, λαμβάνοντας υπόψη 44 διαφορετικούς τύπους και μεγέθη πλοίων, αυξήθηκε κατά 0,9% το 2017, συγκριτικά με την μείωση κατά 7,5% που είχε καταγραφεί τα δύο προηγούμενα έτη. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους το κόστος λειτουργίας στα πλοία όλων των αγορών σημείωσαν αύξηση, εκτός από την αγορά των containerships όπου σημειώθηκε πτώση για τρίτη συνεχή χρονιά.
Ωστόσο, αναλυτές της Drewry επισημαίνουν ότι η υφιστάμενη υπερπροσφορά σε πολλές αγορές θα συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στο λειτουργικό κόστος, ιδιαίτερα όσων κατηγοριών κόστους υπόκεινται στον άμεσο έλεγχο των πλοιοκτητών, όπως είναι το κόστος στελέχωσης των πλοίων, οι επισκευές και η συντήρηση αυτών, τα ανταλλακτικά και το διοικητικό κόστος.
Ο κ. Martin Dixon, επικεφαλής του τμήματος Research Products της Drewry, επεσήμανε ότι οι μεγάλες ζημιές που έχουν καταγραφεί σε πλοία, καθώς και οι απώλειες αυτών από φυσικές καταστροφές κατά τη διάρκεια του 2017 θα έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια τα ασφάλιστρα στις ασφαλίσεις Hull & Machinery, καθώς και τα ασφάλιστρα των P & I Clubs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ