
Οριακή αύξηση καταγράφηκε στο λειτουργικός κόστος των πλοίων κατά τη διάρκεια του 2017, έπειτα από δύο χρόνια συνεχούς πτώσης. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για άνοδο του λειτουργικού κόστους, λόγω αύξησης των ασφαλίστρων, σύμφωνα με τον Οίκο Drewry.
Η μικρή αύξηση και η σταθεροποίηση του λειτουργικού κόστους σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη οφείλεται στην ανάκαμψη που παρατηρείται σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας.
Όπως προκύπτει από την έκθεση «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2017/18» της Drewry, τo μέσο λειτουργικό κόστος των πλοίων σε ημερήσια βάση, λαμβάνοντας υπόψη 44 διαφορετικούς τύπους και μεγέθη πλοίων, αυξήθηκε κατά 0,9% το 2017, συγκριτικά με την μείωση κατά 7,5% που είχε καταγραφεί τα δύο προηγούμενα έτη. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους το κόστος λειτουργίας στα πλοία όλων των αγορών σημείωσαν αύξηση, εκτός από την αγορά των containerships όπου σημειώθηκε πτώση για τρίτη συνεχή χρονιά.
Ωστόσο, αναλυτές της Drewry επισημαίνουν ότι η υφιστάμενη υπερπροσφορά σε πολλές αγορές θα συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στο λειτουργικό κόστος, ιδιαίτερα όσων κατηγοριών κόστους υπόκεινται στον άμεσο έλεγχο των πλοιοκτητών, όπως είναι το κόστος στελέχωσης των πλοίων, οι επισκευές και η συντήρηση αυτών, τα ανταλλακτικά και το διοικητικό κόστος.
Ο κ. Martin Dixon, επικεφαλής του τμήματος Research Products της Drewry, επεσήμανε ότι οι μεγάλες ζημιές που έχουν καταγραφεί σε πλοία, καθώς και οι απώλειες αυτών από φυσικές καταστροφές κατά τη διάρκεια του 2017 θα έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια τα ασφάλιστρα στις ασφαλίσεις Hull & Machinery, καθώς και τα ασφάλιστρα των P & I Clubs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent, που αποτελεί τιμή αναφοράς για την Ευρώπη, έπεσε σήμερα κάτω από το όριο των $60 για πρώτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ