
Οριακή αύξηση καταγράφηκε στο λειτουργικός κόστος των πλοίων κατά τη διάρκεια του 2017, έπειτα από δύο χρόνια συνεχούς πτώσης. Ωστόσο, οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για άνοδο του λειτουργικού κόστους, λόγω αύξησης των ασφαλίστρων, σύμφωνα με τον Οίκο Drewry.
Η μικρή αύξηση και η σταθεροποίηση του λειτουργικού κόστους σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη οφείλεται στην ανάκαμψη που παρατηρείται σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας.
Όπως προκύπτει από την έκθεση «Ship Operating Costs Annual Review and Forecast 2017/18» της Drewry, τo μέσο λειτουργικό κόστος των πλοίων σε ημερήσια βάση, λαμβάνοντας υπόψη 44 διαφορετικούς τύπους και μεγέθη πλοίων, αυξήθηκε κατά 0,9% το 2017, συγκριτικά με την μείωση κατά 7,5% που είχε καταγραφεί τα δύο προηγούμενα έτη. Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους το κόστος λειτουργίας στα πλοία όλων των αγορών σημείωσαν αύξηση, εκτός από την αγορά των containerships όπου σημειώθηκε πτώση για τρίτη συνεχή χρονιά.
Ωστόσο, αναλυτές της Drewry επισημαίνουν ότι η υφιστάμενη υπερπροσφορά σε πολλές αγορές θα συνεχίζει να ασκεί πιέσεις στο λειτουργικό κόστος, ιδιαίτερα όσων κατηγοριών κόστους υπόκεινται στον άμεσο έλεγχο των πλοιοκτητών, όπως είναι το κόστος στελέχωσης των πλοίων, οι επισκευές και η συντήρηση αυτών, τα ανταλλακτικά και το διοικητικό κόστος.
Ο κ. Martin Dixon, επικεφαλής του τμήματος Research Products της Drewry, επεσήμανε ότι οι μεγάλες ζημιές που έχουν καταγραφεί σε πλοία, καθώς και οι απώλειες αυτών από φυσικές καταστροφές κατά τη διάρκεια του 2017 θα έχουν ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια τα ασφάλιστρα στις ασφαλίσεις Hull & Machinery, καθώς και τα ασφάλιστρα των P & I Clubs.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ