
Τα φινλανδικά ναυπηγεία Meyer Turku, που ανήκουν στον γερμανικό όμιλο Meyer Werft GmbH, ζουν την δική τους «άνοιξη» αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του φθινοπώρου.
Με ένα βιβλίο παραγγελιών που περιλαμβάνει συνολικά 8 κρουαζιερόπλοια, με ημερομηνίες παράδοσης έως το 2024, τα φινλανδικά ναυπηγεία αισιοδοξούν για ακόμα καλύτερες ημέρες. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Tapani Pulli, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ναυπηγείων, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πως «στο παρελθόν είχαμε λάβει πολλαπλές παραγγελίες, αλλά ποτέ το βιβλίο παραγγελιών μας δεν έχει φτάσει χρονικά τόσο μακρυά».
Το βιβλίο παραγγελιών της Meyer Turku περιλαμβάνει τα κρουαζιερόπλοια της TUI Cruises «Mein Schiff 1» και «Mein Schiff 2», τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2018 και το 2019 αντιστοίχως, ενώ από δύο πλοία έχουν παραγγείλει οι εταιρείες Carnival, Costa Cruises και Royal Caribbean.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των κρουαζιερόπλοιων που ναυπηγεί η Meyer Turκu, εκτός των «Mein Schiff 1» και «Mein Schiff 2», είναι ότι όλα θα είναι LNG dual-fuelled, καθώς τα φινλανδικά ναυπηγεία θεωρούν πως το μέλλον των κρουαζιερόπλοιων βρίσκεται στην χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου, μια και ο στόχος είναι η «πράσινη κρουαζιέρα».
Όμως, πέραν των κρουαζιερόπλοιων τα Meyer Turku ναυπηγούν και επιβατηγά πλοία με τεχνολογία LNG. Το 2013 είχαν ναυπηγήσει το μεγαλύτερο –τότε– επιβατηγό που χρησιμοποιούσε ως καύσιμο LNG, για την Viking Line, το «Viking Star», ενώ στις αρχές του έτους παρέδωσαν στην Tallink το επιβατηγό «Megastar», και αυτό τεχνολογίας LNG.
Η ανάπτυξη των ναυπηγείων έχει οδηγήσει και σε ανάγκη επένδυσης σε νέο έμψυχο δυναμικό. Το αποτέλεσμα είναι να έχει αυξηθεί από τις αρχές του χρόνου το εργατικό δυναμικό των ναυπηγείων κατά 300 άτομα, ενώ αναμένεται και νέος γύρος προσλήψεων εντός του 2018.
Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και ένα μεγάλο πρόγραμμα τεχνολογικής ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της υλικοτεχνικής υποδομής των ναυπηγείων, που αγγίζει τα 185 εκατ. ευρώ, έργα αναγκαία για να υποστηριχθεί το διευρυνόμενο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων, όπως δηλώνει ο Tapani Pulli.
Φωτό: meyerturku.fi/media
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ