
Τα φινλανδικά ναυπηγεία Meyer Turku, που ανήκουν στον γερμανικό όμιλο Meyer Werft GmbH, ζουν την δική τους «άνοιξη» αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του φθινοπώρου.
Με ένα βιβλίο παραγγελιών που περιλαμβάνει συνολικά 8 κρουαζιερόπλοια, με ημερομηνίες παράδοσης έως το 2024, τα φινλανδικά ναυπηγεία αισιοδοξούν για ακόμα καλύτερες ημέρες. Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Tapani Pulli, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ναυπηγείων, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πως «στο παρελθόν είχαμε λάβει πολλαπλές παραγγελίες, αλλά ποτέ το βιβλίο παραγγελιών μας δεν έχει φτάσει χρονικά τόσο μακρυά».
Το βιβλίο παραγγελιών της Meyer Turku περιλαμβάνει τα κρουαζιερόπλοια της TUI Cruises «Mein Schiff 1» και «Mein Schiff 2», τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2018 και το 2019 αντιστοίχως, ενώ από δύο πλοία έχουν παραγγείλει οι εταιρείες Carnival, Costa Cruises και Royal Caribbean.
Το ενδιαφέρον στην περίπτωση των κρουαζιερόπλοιων που ναυπηγεί η Meyer Turκu, εκτός των «Mein Schiff 1» και «Mein Schiff 2», είναι ότι όλα θα είναι LNG dual-fuelled, καθώς τα φινλανδικά ναυπηγεία θεωρούν πως το μέλλον των κρουαζιερόπλοιων βρίσκεται στην χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου, μια και ο στόχος είναι η «πράσινη κρουαζιέρα».
Όμως, πέραν των κρουαζιερόπλοιων τα Meyer Turku ναυπηγούν και επιβατηγά πλοία με τεχνολογία LNG. Το 2013 είχαν ναυπηγήσει το μεγαλύτερο –τότε– επιβατηγό που χρησιμοποιούσε ως καύσιμο LNG, για την Viking Line, το «Viking Star», ενώ στις αρχές του έτους παρέδωσαν στην Tallink το επιβατηγό «Megastar», και αυτό τεχνολογίας LNG.
Η ανάπτυξη των ναυπηγείων έχει οδηγήσει και σε ανάγκη επένδυσης σε νέο έμψυχο δυναμικό. Το αποτέλεσμα είναι να έχει αυξηθεί από τις αρχές του χρόνου το εργατικό δυναμικό των ναυπηγείων κατά 300 άτομα, ενώ αναμένεται και νέος γύρος προσλήψεων εντός του 2018.
Παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη και ένα μεγάλο πρόγραμμα τεχνολογικής ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού της υλικοτεχνικής υποδομής των ναυπηγείων, που αγγίζει τα 185 εκατ. ευρώ, έργα αναγκαία για να υποστηριχθεί το διευρυνόμενο βιβλίο παραγγελιών των ναυπηγείων, όπως δηλώνει ο Tapani Pulli.
Φωτό: meyerturku.fi/media
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ