
Η Hapag-Lloyd, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, αποτελεί το Νο. 5 στην διεθνή κατάταξη των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μία χωρητικότητα που αγγίζει τα σχεδόν 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (ΤΕU). Αλλά, όπως σημειώνει στο περιοδικό των εργαζομένων της Hapag-Lloyd ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Rolf Habben Jansen, «με όρους μεγεθών του ιδιόκτητου στόλου μας, τότε η εταιρεία καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη».
Για τον κ. Rolf Habben Jansen, μετά από εννέα χρόνια κρίσης και ένα πρωτοφανές κύμα συγχωνεύσεων, εξαγορών και πτωχεύσεων, η αγορά των containerships αναμένεται να βιώσει και νέες συγχωνεύσεις. «Πιστεύουμε ότι στο μελλον θα υπάρχουν μόνο πέντε έως επτά παγκόσμιοι παίκτες στον χώρο της δια θαλάσσης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».
Ο ίδιος σημειώνει πως σχεδόν οι μισές εταιρείες του Top 20 κατά το έτος 2013 έχουν «εξαφανιστεί» ή πρόκειται να «εξαφανιστούν» στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, τονίζει πως «ο χρόνος των μεγάλων συναλλαγών έχει πιθανώς τελειώσει».
Το ίδιο μοιάζει να ισχύει και στην περίπτωση της Hapag-Lloyd, η οποία μετά τη συγχώνευση με την χιλιανή CSAV και την αραβική UASC διαθέτει πλέον ένα μεγάλο και σύγχρονο στόλο, άκρως ανταγωνιστικό που προσφέρει ένα πυκνό δίκτυο υπηρεσιών τακτικών γραμμών σχεδόν παντού στον κόσμο. Αλλά ο στόχος της εταιρείας είναι πλέον να εισέλθει στις αγορές της Ασίας και της Αφρικής, με την τελευταία να θεωρεί ο CEO της Hapag-Lloyd πως είναι ο κύριος στόχος της εταιρείας του. «Η Αφρική είναι μία αγορά με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης», δηλώνει χαρακτηριστικά, και εκεί είναι η επιδίωξη της εταιρείας να επικεντρωθεί.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά των containerships τόσο ο Rolf Habben Jansen όσο και ο ίδιος ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann θεωρούν πως μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να επανέλθουν σε «φυσιολογικά επίπεδα».
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ