
Η Hapag-Lloyd, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner, αποτελεί το Νο. 5 στην διεθνή κατάταξη των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μία χωρητικότητα που αγγίζει τα σχεδόν 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (ΤΕU). Αλλά, όπως σημειώνει στο περιοδικό των εργαζομένων της Hapag-Lloyd ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Rolf Habben Jansen, «με όρους μεγεθών του ιδιόκτητου στόλου μας, τότε η εταιρεία καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη».
Για τον κ. Rolf Habben Jansen, μετά από εννέα χρόνια κρίσης και ένα πρωτοφανές κύμα συγχωνεύσεων, εξαγορών και πτωχεύσεων, η αγορά των containerships αναμένεται να βιώσει και νέες συγχωνεύσεις. «Πιστεύουμε ότι στο μελλον θα υπάρχουν μόνο πέντε έως επτά παγκόσμιοι παίκτες στον χώρο της δια θαλάσσης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».
Ο ίδιος σημειώνει πως σχεδόν οι μισές εταιρείες του Top 20 κατά το έτος 2013 έχουν «εξαφανιστεί» ή πρόκειται να «εξαφανιστούν» στο άμεσο μέλλον. Ωστόσο, τονίζει πως «ο χρόνος των μεγάλων συναλλαγών έχει πιθανώς τελειώσει».
Το ίδιο μοιάζει να ισχύει και στην περίπτωση της Hapag-Lloyd, η οποία μετά τη συγχώνευση με την χιλιανή CSAV και την αραβική UASC διαθέτει πλέον ένα μεγάλο και σύγχρονο στόλο, άκρως ανταγωνιστικό που προσφέρει ένα πυκνό δίκτυο υπηρεσιών τακτικών γραμμών σχεδόν παντού στον κόσμο. Αλλά ο στόχος της εταιρείας είναι πλέον να εισέλθει στις αγορές της Ασίας και της Αφρικής, με την τελευταία να θεωρεί ο CEO της Hapag-Lloyd πως είναι ο κύριος στόχος της εταιρείας του. «Η Αφρική είναι μία αγορά με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης», δηλώνει χαρακτηριστικά, και εκεί είναι η επιδίωξη της εταιρείας να επικεντρωθεί.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά των containerships τόσο ο Rolf Habben Jansen όσο και ο ίδιος ο πρόεδρος των Γερμανών Εφοπλιστών Alfred Hartmann θεωρούν πως μέσα στην επόμενη διετία αναμένεται να επανέλθουν σε «φυσιολογικά επίπεδα».
Φωτό: hapag-lloyd.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την Τρίτη 25/11/2025, κατά τη Γενική Συνέλευση πραγματοποιήθηκαν εκλογές για την ανάδειξη των νέων αντιπροέδρων της HEMEXPO. Στις τέσσερις θέσεις των Αντιπροέδρων εξελέγησαν οι…

Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνει σε νέα εποχή, καθώς η τεχνολογία Organic Rankine Cycle (ORC) φέρνει πλέον τη δυνατότητα…

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…

Την κοινωνική συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων για την ενίσχυση των…

Η κυβέρνηση της Τανζανίας ανακοίνωσε την έναρξη κατασκευής του νέου λιμένα Bagamoyo τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας την ενεργοποίηση ενός έργου που είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα…

Ανάκαμψη καταγράφει το διά θαλάσσης εμπόριο λιπασμάτων από το χαμηλό πολλών ετών των περίπου 170 εκατ. τόνων το 2022, λόγω των ρεκόρ υψηλών τιμών…

Η αγορά διαλύσεων παρέμεινε αυτή την εβδομάδα σε υποτονικούς ρυθμούς, με περιορισμένη κινητικότητα και εμφανή επιφυλακτικότητα από πλευράς τελικών αγοραστών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ