
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι εισαγωγές ιρανικού αργού πετρελαίου από μεγάλους αγοραστές στην Ασία σημείωσαν άνοδο τον περασμένο Σεπτέμβριο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Μάρτιο.
Η Κίνα, η Ινδία, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία εισήγαγαν λίγο περισσότερο από 1,9 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα (bpd) τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυξημένα κατά 5,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης των πλοίων.
Οι εισαγωγές των παραπάνω χωρών σε ιρανικό αργό πετρέλαιο σημείωσαν τον περασμένο Σεπτέμβριο αύξηση της τάξεως του 20%, συγκριτικά με τον περασμένο Αύγουστο.
Ωστόσο, οι ασιατικές αγορές παραμένουν κάτω από τα υψηλά επίπεδα νωρίτερα αυτό το έτος και πέρυσι, καθώς η Τεχεράνη αύξησε τις εξαγωγές της μετά την άρση των οικονομικών κυρώσεων, αφού συμφώνησε σε περιορισμούς στο αμφισβητούμενο πυρηνικό πρόγραμμα.
Οι εισαγωγές από τους αγοραστές της Ασίας, που παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν, ενδέχεται να υποχωρήσουν τις επόμενες εβδομάδες καθώς οι αποστολές προς την περιοχή μειώθηκαν κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα τον περασμένο Οκτώβριο, δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πηγή με γνώση των χρονοδιαγραμμάτων φόρτωσης δεξαμενόπλοιων.
Οι κινεζικές εισαγωγές από το Ιράν τον περασμένο Σεπτέμβριο αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60%, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο σε περίπου 784.000 βαρέλια/ημέρα, από τον Αύγουστο, όταν η Κίνα εισήγαγε την υψηλότερη μηνιαία ποσότητα από το 2006, σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters Eikon.
Οι εισαγωγές της Νότιας Κορέας αυξήθηκαν κατά σχεδόν ένα τέταρτο σε μόλις πάνω από 504.000 βαρέλια/ημέρα. Οι εισαγωγές της Ινδίας μειώθηκαν κατά ένα τρίτο, γύρω στα 415.400 βαρέλια/ημέρα.
Οι εισαγωγές στην Ιαπωνία, οι οποίες ανακοίνωσαν επίσημα στοιχεία την Τρίτη 31/10, μειώθηκαν λίγο παραπάνω από 30%, αγγίζοντας τα 216.000 βαρέλια/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ