
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι εισαγωγές ιρανικού αργού πετρελαίου από μεγάλους αγοραστές στην Ασία σημείωσαν άνοδο τον περασμένο Σεπτέμβριο για τρίτο συνεχόμενο μήνα, φθάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Μάρτιο.
Η Κίνα, η Ινδία, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία εισήγαγαν λίγο περισσότερο από 1,9 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα (bpd) τον περασμένο Σεπτέμβριο, αυξημένα κατά 5,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης των πλοίων.
Οι εισαγωγές των παραπάνω χωρών σε ιρανικό αργό πετρέλαιο σημείωσαν τον περασμένο Σεπτέμβριο αύξηση της τάξεως του 20%, συγκριτικά με τον περασμένο Αύγουστο.
Ωστόσο, οι ασιατικές αγορές παραμένουν κάτω από τα υψηλά επίπεδα νωρίτερα αυτό το έτος και πέρυσι, καθώς η Τεχεράνη αύξησε τις εξαγωγές της μετά την άρση των οικονομικών κυρώσεων, αφού συμφώνησε σε περιορισμούς στο αμφισβητούμενο πυρηνικό πρόγραμμα.
Οι εισαγωγές από τους αγοραστές της Ασίας, που παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν, ενδέχεται να υποχωρήσουν τις επόμενες εβδομάδες καθώς οι αποστολές προς την περιοχή μειώθηκαν κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα τον περασμένο Οκτώβριο, δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πηγή με γνώση των χρονοδιαγραμμάτων φόρτωσης δεξαμενόπλοιων.
Οι κινεζικές εισαγωγές από το Ιράν τον περασμένο Σεπτέμβριο αυξήθηκαν σχεδόν κατά 60%, σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο σε περίπου 784.000 βαρέλια/ημέρα, από τον Αύγουστο, όταν η Κίνα εισήγαγε την υψηλότερη μηνιαία ποσότητα από το 2006, σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters Eikon.
Οι εισαγωγές της Νότιας Κορέας αυξήθηκαν κατά σχεδόν ένα τέταρτο σε μόλις πάνω από 504.000 βαρέλια/ημέρα. Οι εισαγωγές της Ινδίας μειώθηκαν κατά ένα τρίτο, γύρω στα 415.400 βαρέλια/ημέρα.
Οι εισαγωγές στην Ιαπωνία, οι οποίες ανακοίνωσαν επίσημα στοιχεία την Τρίτη 31/10, μειώθηκαν λίγο παραπάνω από 30%, αγγίζοντας τα 216.000 βαρέλια/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ