
Dry
Τα πλοία κατηγορίας Capesize φαίνεται να διατηρούν ακόμα δυναμική από την έντονη όρεξη της Κίνας για εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος με τα επίπεδα χρονοναυλώσεων διάρκειας 6 μηνών να αγγίζουν τα $17,500/ημέρα στις αρχές της εβδομάδας. Ωστόσο, καθοδική τάση παρατηρείται για την περίοδο χρονοναυλώσεων από 12 εώς 24 μήνες, καθώς τα επίπεδα ναύλων σημείωσαν μείωση σε $16,000 /ημέρα αλλά παραμένουν σε ισχυρότερα επίπεδα από την πρώτη eβδομάδα του Αυγούστου, όταν πλησίαζαν τα $14,000/ημέρα”
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax σε δρομολόγια του Ατλαντικού κυμαίνονται σε $15.500/ημέρα (από $12,000/ημέρα την πρώτη eβδομάδα του Αυγούστου).
Στα μικρότερα μεγέθη, Supramax και Handysize, τα επίπεδα δε σημειώνουν σημαντικές διαφοροποιήσεις από το Σεπτέμβριο, με τα Supramax να διατηρούν επίπεδα πάνω από $10,000/ημέρα και τα Handysize να παρουσιάζουν μια σταθερότητα άνω από $9,000/ημέρα.
Σε ό,τι αφορά τα Supramaxes οι ναύλοι ετήσιων συμβολαίων ανέρχονται σε $11.000/ημέρα σε δρομολόγια του Ειρηνικού, ενώ για την κατηγορία των Handysize που ναυλώνονται εξαμηνιαία οι ναύλοι αγγίζουν τα $9.500/ημέρα, καθώς παρατηρείται άνοδος στην βιομηχανία άνθρακα.
Wet
Οι συνεχείς πολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή πυροδοτούν τις τιμές του πετρελαίου αυτήν την εβδομάδα και οδεύει προς την μεγαλύτερη άνοδο που έχει καταγράψει σε τρίτο τρίμηνο τα τελευταία 13 χρόνια, μετά τις δηλώσεις του υπουργού πετρελαίου του Ιράκ ότι ο ΟΠΕΚ και οι εταίροι του μελετούν την χρονική ή ποσοτική επέκταση των μειώσεων στην παραγωγή. Η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει άνοδο 15,5% αυτό το τρίμηνο, η οποία θα είναι η ισχυρότερη επίδοση για τη συγκεκριμένη περίοδο από το 2004.
Οι ναύλοι στην κατηγορία των VLCCs (Very Large Crude Carriers) στην spot αγορά σημείωσαν άνοδο. Η δραστηριότητα στα δρομολόγια του Κόλπου Μέσης Ανατολής, Καραϊβικής και Νότιας Αμερικής έχει αυξηθεί ενώ στη Βρετανία η διαθεσιμότητα tonnage παραμένει περιορισμένη. Οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων κατηγορίας LR1(Long Range 1) και LR2 (Long Range 2) για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας άγγιξαν τα $13.500/ημέρα και τα $15.250/ημέρα, αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ