
Dry
Τα πλοία κατηγορίας Capesize φαίνεται να διατηρούν ακόμα δυναμική από την έντονη όρεξη της Κίνας για εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος με τα επίπεδα χρονοναυλώσεων διάρκειας 6 μηνών να αγγίζουν τα $17,500/ημέρα στις αρχές της εβδομάδας. Ωστόσο, καθοδική τάση παρατηρείται για την περίοδο χρονοναυλώσεων από 12 εώς 24 μήνες, καθώς τα επίπεδα ναύλων σημείωσαν μείωση σε $16,000 /ημέρα αλλά παραμένουν σε ισχυρότερα επίπεδα από την πρώτη eβδομάδα του Αυγούστου, όταν πλησίαζαν τα $14,000/ημέρα”
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax σε δρομολόγια του Ατλαντικού κυμαίνονται σε $15.500/ημέρα (από $12,000/ημέρα την πρώτη eβδομάδα του Αυγούστου).
Στα μικρότερα μεγέθη, Supramax και Handysize, τα επίπεδα δε σημειώνουν σημαντικές διαφοροποιήσεις από το Σεπτέμβριο, με τα Supramax να διατηρούν επίπεδα πάνω από $10,000/ημέρα και τα Handysize να παρουσιάζουν μια σταθερότητα άνω από $9,000/ημέρα.
Σε ό,τι αφορά τα Supramaxes οι ναύλοι ετήσιων συμβολαίων ανέρχονται σε $11.000/ημέρα σε δρομολόγια του Ειρηνικού, ενώ για την κατηγορία των Handysize που ναυλώνονται εξαμηνιαία οι ναύλοι αγγίζουν τα $9.500/ημέρα, καθώς παρατηρείται άνοδος στην βιομηχανία άνθρακα.
Wet
Οι συνεχείς πολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή πυροδοτούν τις τιμές του πετρελαίου αυτήν την εβδομάδα και οδεύει προς την μεγαλύτερη άνοδο που έχει καταγράψει σε τρίτο τρίμηνο τα τελευταία 13 χρόνια, μετά τις δηλώσεις του υπουργού πετρελαίου του Ιράκ ότι ο ΟΠΕΚ και οι εταίροι του μελετούν την χρονική ή ποσοτική επέκταση των μειώσεων στην παραγωγή. Η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει άνοδο 15,5% αυτό το τρίμηνο, η οποία θα είναι η ισχυρότερη επίδοση για τη συγκεκριμένη περίοδο από το 2004.
Οι ναύλοι στην κατηγορία των VLCCs (Very Large Crude Carriers) στην spot αγορά σημείωσαν άνοδο. Η δραστηριότητα στα δρομολόγια του Κόλπου Μέσης Ανατολής, Καραϊβικής και Νότιας Αμερικής έχει αυξηθεί ενώ στη Βρετανία η διαθεσιμότητα tonnage παραμένει περιορισμένη. Οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων κατηγορίας LR1(Long Range 1) και LR2 (Long Range 2) για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας άγγιξαν τα $13.500/ημέρα και τα $15.250/ημέρα, αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ