
Dry
Τα πλοία κατηγορίας Capesize φαίνεται να διατηρούν ακόμα δυναμική από την έντονη όρεξη της Κίνας για εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος με τα επίπεδα χρονοναυλώσεων διάρκειας 6 μηνών να αγγίζουν τα $17,500/ημέρα στις αρχές της εβδομάδας. Ωστόσο, καθοδική τάση παρατηρείται για την περίοδο χρονοναυλώσεων από 12 εώς 24 μήνες, καθώς τα επίπεδα ναύλων σημείωσαν μείωση σε $16,000 /ημέρα αλλά παραμένουν σε ισχυρότερα επίπεδα από την πρώτη eβδομάδα του Αυγούστου, όταν πλησίαζαν τα $14,000/ημέρα”
Οι ναύλοι στα πλοία κατηγορίας Panamax σε δρομολόγια του Ατλαντικού κυμαίνονται σε $15.500/ημέρα (από $12,000/ημέρα την πρώτη eβδομάδα του Αυγούστου).
Στα μικρότερα μεγέθη, Supramax και Handysize, τα επίπεδα δε σημειώνουν σημαντικές διαφοροποιήσεις από το Σεπτέμβριο, με τα Supramax να διατηρούν επίπεδα πάνω από $10,000/ημέρα και τα Handysize να παρουσιάζουν μια σταθερότητα άνω από $9,000/ημέρα.
Σε ό,τι αφορά τα Supramaxes οι ναύλοι ετήσιων συμβολαίων ανέρχονται σε $11.000/ημέρα σε δρομολόγια του Ειρηνικού, ενώ για την κατηγορία των Handysize που ναυλώνονται εξαμηνιαία οι ναύλοι αγγίζουν τα $9.500/ημέρα, καθώς παρατηρείται άνοδος στην βιομηχανία άνθρακα.
Wet
Οι συνεχείς πολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή πυροδοτούν τις τιμές του πετρελαίου αυτήν την εβδομάδα και οδεύει προς την μεγαλύτερη άνοδο που έχει καταγράψει σε τρίτο τρίμηνο τα τελευταία 13 χρόνια, μετά τις δηλώσεις του υπουργού πετρελαίου του Ιράκ ότι ο ΟΠΕΚ και οι εταίροι του μελετούν την χρονική ή ποσοτική επέκταση των μειώσεων στην παραγωγή. Η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να σημειώσει άνοδο 15,5% αυτό το τρίμηνο, η οποία θα είναι η ισχυρότερη επίδοση για τη συγκεκριμένη περίοδο από το 2004.
Οι ναύλοι στην κατηγορία των VLCCs (Very Large Crude Carriers) στην spot αγορά σημείωσαν άνοδο. Η δραστηριότητα στα δρομολόγια του Κόλπου Μέσης Ανατολής, Καραϊβικής και Νότιας Αμερικής έχει αυξηθεί ενώ στη Βρετανία η διαθεσιμότητα tonnage παραμένει περιορισμένη. Οι ναύλοι στην αγορά των πλοίων κατηγορίας LR1(Long Range 1) και LR2 (Long Range 2) για χρονοναυλώσεις ετήσιας διάρκειας άγγιξαν τα $13.500/ημέρα και τα $15.250/ημέρα, αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ