Ματιά στις επενδύσεις και χρονοναυλώσεις πλοίων

Ματιά στις επενδύσεις και χρονοναυλώσεις πλοίων

556
Ματιά στις επενδύσεις και χρονοναυλώσεις πλοίων

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας

Για την εβδομάδα που τερμάτισε στις 6 Οκτωβρίου, τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια στιγματίστηκαν από κύμα νέων ναυτιλιακών επενδύσεων στις αγορές των μεταχειρισμένων πλοίων. Όλα τα μεγέθη των πλοίων βρίσκονται στο προσκήνιο των αγοραστών με τις τιμές να κινούνται σε ανοδική πορεία από την έντονη αγοραστική διάθεση των ναυτιλιακών παικτών.

Για τα bulkers, το μέγεθος των πλοίων που υπερτερεί στις επενδύσεις εμφανίζεται το Ultramax – 64,000 dwt , για νεόκτιστα πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα, καθώς και το μέγεθος Supramax – 50,000 με 54,000 dwt, για πλοία ηλικίας από 5 έως 10 ετών. Ultramax bulker χτισμένο το 2015 σε γιάρδα της Κίνας (Chengxi), αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $23,8 εκατ. δολάρια, όταν Supramax bulker χτισμένο το 2015 σε γιάρδα της Ιαπωνίας, Tsuneishi, αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $21,9 εκατ. δολάρια. Τα μικρότερα μεγέθη πλοίων εμφανίζονται πιο ελκυστικά για τις ναυτιλιακές επενδύσεις στα μεταχειρισμένα πλοία ακόμα και τώρα που τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων μπορούν να αγοραστούν σε πολύ ευκαιριακές τιμές. Πλοία μεγέθους capesize χτισμένα το 2003 και 2004 στην Ιαπωνία (Namura Imari) και στην Κορέα (Hyundai HI) αναφέρθηκαν ότι πουλήθηκαν για $15 εκατ. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το μικρότερο μέγεθος Handysize – 28,000 dwt – χτισμένο στην Ιαπωνία το 2010 αναφέρθηκε ότι αγοράστηκε για $8 με $9 εκατ. δολάρια.

Σε αντίθεση με την αγορά των Bulkers, όπου το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι έντονο για όλα τα μεγέθη των πλοίων, στην αγορά των Tankers, το μεσαίο μέγεθος – 49,000 dwt, είναι στο προσκήνιο από νεόκτιστα έως και για πλοία ηλικίας 10 και 15 ετών. Tanker – 47,500 dwt χτισμένο το 2008 στην Ιαπωνία (Onomichi Dockyard), αναφέρθηκε ότι αγοράστηκε για $16,5 εκατ. δολάρια και χτισμένο το 2005 στην Ιαπωνία (Naikai Zosen) για $13 εκατ. δολάρια. Στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, πλοίο μεγέθους VLCC χτισμένο το 2011 στην Κίνα (Dalian China) αναφέρθηκε ότι αγοράστηκε για $53 εκατ. δολάρια. Τέλος, πλοίο μεγέθους Suezmax – 160,000 dwt χτισμένο το 2000 στην Κορέα (Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε για $11 εκατ. δολάρια, όταν πλοίο μεγέθους Aframax – 85,000 dwt χτισμένο στην Ιαπωνία (Sasebo) αγοράστηκε για $7,8 εκατ. δολάρια.

Στην αγορά των χρονοναυλώσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι τα πλοία μεγέθους Kamsarmax και Panamax βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή. Kamsarmax – 82,000 dwt χτισμένο το 2007 εξασφάλισε $13,500/ημέρα για περίοδο 6 μηνών, ενώ Panamax – 75,000 dwt χτισμένο το 2008 εξασφάλισε $14,700/ημέρα πάλι για περίοδο 6 μηνών. Στην κατηγορία των tankers, παρατηρείται μια τάση για ολοένα και περισσότερες χρονοναυλώσεις για περίοδο μεγαλύτερη από ένα έτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Πλοίο μεγέθους VLCC – 320,000 dwt χτισμένο το 2014 εξασφάλισε ναύλωση για 5 έτη για $22,750/ημέρα, μια αξιοσημείωτη χρονοναύλωση καθώς σπάνια αναφέρονται τόσο μακροχρόνιες ναυλώσεις. Στο μέγεθος Suezmax, πλοίο 150,000 dwt χτισμένο το 2001 εξασφάλισε $15,000/ημέρα για ένα έτος, ενώ πλοίο μεγέθους Aframax, νεότερης ηλικίας, χτισμένο το 2008, εξασφάλισε $14,200/ημέρα για ένα έτος.

Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Samsung Heavy Industries

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.