
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για την εβδομάδα που τερμάτισε στις 6 Οκτωβρίου, τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα δεξαμενόπλοια στιγματίστηκαν από κύμα νέων ναυτιλιακών επενδύσεων στις αγορές των μεταχειρισμένων πλοίων. Όλα τα μεγέθη των πλοίων βρίσκονται στο προσκήνιο των αγοραστών με τις τιμές να κινούνται σε ανοδική πορεία από την έντονη αγοραστική διάθεση των ναυτιλιακών παικτών.
Για τα bulkers, το μέγεθος των πλοίων που υπερτερεί στις επενδύσεις εμφανίζεται το Ultramax – 64,000 dwt , για νεόκτιστα πλοία κατασκευασμένα στην Κίνα, καθώς και το μέγεθος Supramax – 50,000 με 54,000 dwt, για πλοία ηλικίας από 5 έως 10 ετών. Ultramax bulker χτισμένο το 2015 σε γιάρδα της Κίνας (Chengxi), αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $23,8 εκατ. δολάρια, όταν Supramax bulker χτισμένο το 2015 σε γιάρδα της Ιαπωνίας, Tsuneishi, αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $21,9 εκατ. δολάρια. Τα μικρότερα μεγέθη πλοίων εμφανίζονται πιο ελκυστικά για τις ναυτιλιακές επενδύσεις στα μεταχειρισμένα πλοία ακόμα και τώρα που τα μεγαλύτερα μεγέθη πλοίων μπορούν να αγοραστούν σε πολύ ευκαιριακές τιμές. Πλοία μεγέθους capesize χτισμένα το 2003 και 2004 στην Ιαπωνία (Namura Imari) και στην Κορέα (Hyundai HI) αναφέρθηκαν ότι πουλήθηκαν για $15 εκατ. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι το μικρότερο μέγεθος Handysize – 28,000 dwt – χτισμένο στην Ιαπωνία το 2010 αναφέρθηκε ότι αγοράστηκε για $8 με $9 εκατ. δολάρια.
Σε αντίθεση με την αγορά των Bulkers, όπου το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι έντονο για όλα τα μεγέθη των πλοίων, στην αγορά των Tankers, το μεσαίο μέγεθος – 49,000 dwt, είναι στο προσκήνιο από νεόκτιστα έως και για πλοία ηλικίας 10 και 15 ετών. Tanker – 47,500 dwt χτισμένο το 2008 στην Ιαπωνία (Onomichi Dockyard), αναφέρθηκε ότι αγοράστηκε για $16,5 εκατ. δολάρια και χτισμένο το 2005 στην Ιαπωνία (Naikai Zosen) για $13 εκατ. δολάρια. Στην κατηγορία των πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, πλοίο μεγέθους VLCC χτισμένο το 2011 στην Κίνα (Dalian China) αναφέρθηκε ότι αγοράστηκε για $53 εκατ. δολάρια. Τέλος, πλοίο μεγέθους Suezmax – 160,000 dwt χτισμένο το 2000 στην Κορέα (Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε για $11 εκατ. δολάρια, όταν πλοίο μεγέθους Aframax – 85,000 dwt χτισμένο στην Ιαπωνία (Sasebo) αγοράστηκε για $7,8 εκατ. δολάρια.
Στην αγορά των χρονοναυλώσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι τα πλοία μεγέθους Kamsarmax και Panamax βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή. Kamsarmax – 82,000 dwt χτισμένο το 2007 εξασφάλισε $13,500/ημέρα για περίοδο 6 μηνών, ενώ Panamax – 75,000 dwt χτισμένο το 2008 εξασφάλισε $14,700/ημέρα πάλι για περίοδο 6 μηνών. Στην κατηγορία των tankers, παρατηρείται μια τάση για ολοένα και περισσότερες χρονοναυλώσεις για περίοδο μεγαλύτερη από ένα έτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Πλοίο μεγέθους VLCC – 320,000 dwt χτισμένο το 2014 εξασφάλισε ναύλωση για 5 έτη για $22,750/ημέρα, μια αξιοσημείωτη χρονοναύλωση καθώς σπάνια αναφέρονται τόσο μακροχρόνιες ναυλώσεις. Στο μέγεθος Suezmax, πλοίο 150,000 dwt χτισμένο το 2001 εξασφάλισε $15,000/ημέρα για ένα έτος, ενώ πλοίο μεγέθους Aframax, νεότερης ηλικίας, χτισμένο το 2008, εξασφάλισε $14,200/ημέρα για ένα έτος.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Samsung Heavy Industries
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ