
Το 2007 ένα μεγαλεπήβολο και πρωτότυπο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης ξεκίνησε στην αφρικανική ήπειρο, σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η εκτεταμένη ερημοποίηση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
Ένα τείχος από δέντρα μήκους 8.000 χιλιομέτρων, που εκτείνεται στο νότιο τμήμα της ερήμου Σαχάρας, από τη μία άκρη της ηπείρου ως την άλλη, έχει σταθεί η αφορμή για μια συνολική αναμόρφωση και οργάνωση των εμπλεκόμενων κοινωνιών.
Το τείχος που ξεκινά από τη Σενεγάλη και καταλήγει στο Τζιμπουτί, με 20 χώρες να συνεργάζονται για το πρόγραμμα αναδάσωσης, έχει δώσει μια άλλη διάσταση στην οικονομική ζωή των χωρών αυτών αλλά και στις διπλωματικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
Στη Σενεγάλη, που έως τώρα έχει κάνει και τη μεγαλύτερη πρόοδο, έχουν φυτευτεί 11 εκατομμύρια δέντρα που δεν απαιτούν πότισμα, όπως η ακακία. Με τον τρόπο αυτό το νερό συγκροτείται στο έδαφος από στις ρίζες των δέντρων, δίνοντας τη δυνατότητα για να φτιαχτούν ξανά πηγάδια προς εξυπηρέτηση των τοπικών πληθυσμών.
Συγκεκριμένα, απόρροια της προσπάθειας είναι η απασχόληση των κατοίκων και αρκετών άνεργων και ανειδίκευτων γυναικών στο πρόγραμμα, ενώ η μετανάστευση των γηγενών έχει μειωθεί. Οι συνθήκες ζωής και διαβίωσης έχουν βελτιωθεί αισθητά και έχει αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στα σχολεία. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι γεννάται μια νέα προοπτική για το μέλλον των παιδιών στις χώρες αυτές.
Υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Υπάρχει ακόμα δρόμος προς την ολοκλήρωση του ‘Μεγάλου Πράσινου Τείχους’ της Αφρικής. Χρηματοδοτική στήριξη στο έργο μεταξύ άλλων έχουν προσφέρει τα Ηνωμένα Έθνη και η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά κάθε κράτος χωριστά έχει αναπτύξει σχέδιο εθνικό σχέδιο δράσης.
Είναι γεγονός ότι το παγκόσμιο ενδιαφέρον φαίνεται να απομακρύνεται από την Ασία και να στρέφεται πλέον στην αναξιοποίητη Αφρική, που μέχρι τώρα δεν έχει εκμεταλλευτεί τους πόρους της για τους γνωστούς λόγους. Αναμένεται να δούμε πώς η καινοτόμα οικολογική αυτή ιδέα θα επηρεάσει τις εμπορικές ροές.
Φώτο: greatgreenwall.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ