
Η πρόσφατη και συνεχιζόμενη αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου, κυρίως ως προς τον όγκο των μεταφερόμενων αγαθών και προϊόντων, σηματοδοτεί μια αισιόδοξη ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας. Παρόλα αυτά οι κίνδυνοι παραμένουν. Αναλυτές μάλιστα υποστηρίζουν ότι η σημερινή κατάσταση στις αγορές πρέπει να αντιμετωπισθεί με συγκρατημένη αισιοδοξία.
Πιο συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) με νέα δημοσίευσή του πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε ότι το εμπόριο αυξάνεται κατά 3,6%, έναντι του ποσοστού 2,4% που αρχικά είχε ανακοινωθεί και παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με την περσινή πρόβλεψή που διαμορφώθηκε στο ποσοστό 1,3%.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του οργανισμού, η ανάκαμψη αυτή σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ένταση των εμπορικών ροών στην Ασία, ως απόρροια της αύξησης της ζήτησης για εισαγωγές στην Κίνα αλλά και στις ΗΠΑ.
Ο Roberto Azevedo, γενικός διευθυντής του ΠΟΕ, επισημαίνει ότι παρά τα “καλοδεχούμενα” αισιόδοξα νέα για το εμπόριο, δε θα πρέπει να αγνοήσουμε κινδύνους που μπορούν να αναστρέψουν το σημερινό κλίμα. Κίνδυνοι, που είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και αφορούν κυρίως τις πρόσφατες εθνικές πολιτικές προστατευτισμού με “περιοριστικό” αντίκτυπο για το διεθνές εμπόριο, τις ανεξέλεγκτες γεωπολιτικές εξελίξεις και τις ακραίες πλέον φυσικές καταστροφές θα ήταν ικανές να κλονίσουν το υπάρχον θετικό κλίμα των αγορών.
Τέλος, η νομισματική πολιτική στις χώρες της Ε.Ε. αλλά και στις ΗΠΑ προδιαγράφει έναν, αν όχι πτωτικό ρυθμό του παγκόσμιου εμπορίου για το 2018, μια τουλάχιστον πιο ήπια αύξηση σε σύγκριση με φέτος. Στην άποψη αυτή καταλήγουν και αναλυτές, που θεωρούν ότι η νομισματική πολιτική αλλά και ο περιορισμός της “απλόχερης” χρηματοδότησης που θα ασκηθεί από το Πεκίνο, θα συμβάλει προς την ίδια κατεύθυνση.
Το τι μέλει γενέσθαι και πώς η αγορά αντιδράσει στις εξελίξεις, μόνο η Πυθία το γνωρίζει.
Πηγή: World Trade Organizasion
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ