
Η πρόσφατη και συνεχιζόμενη αύξηση του παγκόσμιου εμπορίου, κυρίως ως προς τον όγκο των μεταφερόμενων αγαθών και προϊόντων, σηματοδοτεί μια αισιόδοξη ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας. Παρόλα αυτά οι κίνδυνοι παραμένουν. Αναλυτές μάλιστα υποστηρίζουν ότι η σημερινή κατάσταση στις αγορές πρέπει να αντιμετωπισθεί με συγκρατημένη αισιοδοξία.
Πιο συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) με νέα δημοσίευσή του πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε ότι το εμπόριο αυξάνεται κατά 3,6%, έναντι του ποσοστού 2,4% που αρχικά είχε ανακοινωθεί και παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση σε σύγκριση με την περσινή πρόβλεψή που διαμορφώθηκε στο ποσοστό 1,3%.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του οργανισμού, η ανάκαμψη αυτή σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ένταση των εμπορικών ροών στην Ασία, ως απόρροια της αύξησης της ζήτησης για εισαγωγές στην Κίνα αλλά και στις ΗΠΑ.
Ο Roberto Azevedo, γενικός διευθυντής του ΠΟΕ, επισημαίνει ότι παρά τα “καλοδεχούμενα” αισιόδοξα νέα για το εμπόριο, δε θα πρέπει να αγνοήσουμε κινδύνους που μπορούν να αναστρέψουν το σημερινό κλίμα. Κίνδυνοι, που είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθούν και αφορούν κυρίως τις πρόσφατες εθνικές πολιτικές προστατευτισμού με “περιοριστικό” αντίκτυπο για το διεθνές εμπόριο, τις ανεξέλεγκτες γεωπολιτικές εξελίξεις και τις ακραίες πλέον φυσικές καταστροφές θα ήταν ικανές να κλονίσουν το υπάρχον θετικό κλίμα των αγορών.
Τέλος, η νομισματική πολιτική στις χώρες της Ε.Ε. αλλά και στις ΗΠΑ προδιαγράφει έναν, αν όχι πτωτικό ρυθμό του παγκόσμιου εμπορίου για το 2018, μια τουλάχιστον πιο ήπια αύξηση σε σύγκριση με φέτος. Στην άποψη αυτή καταλήγουν και αναλυτές, που θεωρούν ότι η νομισματική πολιτική αλλά και ο περιορισμός της “απλόχερης” χρηματοδότησης που θα ασκηθεί από το Πεκίνο, θα συμβάλει προς την ίδια κατεύθυνση.
Το τι μέλει γενέσθαι και πώς η αγορά αντιδράσει στις εξελίξεις, μόνο η Πυθία το γνωρίζει.
Πηγή: World Trade Organizasion
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ