
Τα γερμανικά ναυπηγεία έχουν στρέψει πλέον το ενδιαφέρον τους από την ποντοπόρο στην επιβατηγό ναυτιλία και συγκεκριμένα στη ναυπήγηση επιβατηγών πλοίων, πορθμείων, σκαφών αναψυχής, άλλων πλοίων ειδικού σκοπού και βεβαίως κρουαζιερόπλοιων. Η εξειδίκευση που επιδίωξαν και πέτυχαν τα γερμανικά ναυπηγεία σε συγκεκριμένες και απαιτητικές αγορές είναι αυτή που τους επέτρεψε σε μία εποχή μεγάλης κρίσης να καταγράψουν μεγάλο αριθμό νέων παραγγελιών το 2016, αποκτώντας σε παγκόσμιο επίπεδο μερίδιο σχεδόν 18% σε όρους αξίας παραγγελιών.
Αυτά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από την πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας (VSM). Η έρευνα δείχνει πως η εξειδίκευση σε συγκεκριμένες αγορές και τύπους πλοίων και η επένδυση σε νέες τεχνολογίες αποτέλεσε το συγκριτικό πλεονέκτημα των γερμανικών ναυπηγείων σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.
Έχει ενδιαφέρον πως ενώ το 2011 η αξία των εξαγωγών των γερμανικών ναυπηγείων άγγιζε τα 1,8 δις ευρώ και η αξία των ανεκτέλεστων παραγγελιών τα 8,4 δις, το 2016 η μεν αξία των εξαγωγών έφτασε τα 3,6 δις, η δε αξία των ανεκτέλεστων παραγγελιών τα 18,5 δις.
Από την έρευνα προκύπτει πως αν τα γερμανικά ναυπηγεία επιθυμούν να διατηρήσουν την επιτυχημένη τους πορεία θα πρέπει να παραμείνουν συνεπή ως προς την επένδυσή τους στην καινοτομία και στην παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής ποιότητας, ενώ απαραίτητο είναι να εισέλθουν δυναμικά και στην εποχή της ψηφιοποίησης.
Τα γερμανικά ναυπηγεία δείχνουν τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, εάν θέλει να καταστεί όχι μόνο βιώσιμη αλλά και ανταγωνιστική μεσο-μακροπρόθεσμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/LUKAS SCHULZE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ