
Ο όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2017 δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.
Εμφανίζοντας αύξηση σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου και εκτελώντας συνολικά 7% περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο, τα πλοία του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2017 διακίνησαν συνολικά 356 χιλ. επιβάτες έναντι 339 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2016, 62 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 56 χιλ. και 70 χιλ. φορτηγά, έναντι 67 χιλ. Παράλληλα, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου, πραγματοποιήθηκαν εκναυλώσεις πλοίων της εταιρείας στο εξωτερικό.
Σε συνέχεια των δύο τελευταίων κερδοφόρων χρήσεων, ο όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2017 διατήρησε την κερδοφορία του και εμφάνισε σημαντική βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Η αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων, σε ποσοστό άνω του 50% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2016, είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους και τη μείωση του EBITDA. Εντούτοις, το μικρότερο χρηματοοικονομικό κόστος, τα χρηματοοικονομικά έσοδα και τα θετικά επενδυτικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2017, οδήγησαν στη βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων και στην ενίσχυση της καθαρής θέσης του Ομίλου.
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα στον κλάδο χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, γεγονός που έχει επίπτωση στα έσοδα και τα λειτουργικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, τα οποία κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και δεν είναι ενδεικτικά των ετήσιων.
Μικρή άνοδο παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2017 και ανήλθε σε 65,3 εκατ. ευρώ έναντι ευρώ 65,0 εκατ. τη συγκρίσιμη περσινή περίοδο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε 58,0 εκατ. ευρώ έναντι 57,8 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2017 ανήλθαν σε κέρδη 2,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 9,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2016, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της μητρικής διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 3,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 7,9 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περίοδο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Γιώργος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ