
Ο όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2017 δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων.
Εμφανίζοντας αύξηση σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου και εκτελώντας συνολικά 7% περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο, τα πλοία του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2017 διακίνησαν συνολικά 356 χιλ. επιβάτες έναντι 339 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2016, 62 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 56 χιλ. και 70 χιλ. φορτηγά, έναντι 67 χιλ. Παράλληλα, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου, πραγματοποιήθηκαν εκναυλώσεις πλοίων της εταιρείας στο εξωτερικό.
Σε συνέχεια των δύο τελευταίων κερδοφόρων χρήσεων, ο όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2017 διατήρησε την κερδοφορία του και εμφάνισε σημαντική βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Η αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων, σε ποσοστό άνω του 50% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2016, είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους και τη μείωση του EBITDA. Εντούτοις, το μικρότερο χρηματοοικονομικό κόστος, τα χρηματοοικονομικά έσοδα και τα θετικά επενδυτικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2017, οδήγησαν στη βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων και στην ενίσχυση της καθαρής θέσης του Ομίλου.
Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα στον κλάδο χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, γεγονός που έχει επίπτωση στα έσοδα και τα λειτουργικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, τα οποία κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και δεν είναι ενδεικτικά των ετήσιων.
Μικρή άνοδο παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2017 και ανήλθε σε 65,3 εκατ. ευρώ έναντι ευρώ 65,0 εκατ. τη συγκρίσιμη περσινή περίοδο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας ανήλθε σε 58,0 εκατ. ευρώ έναντι 57,8 εκατ. ευρώ.
Τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2017 ανήλθαν σε κέρδη 2,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 9,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2016, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της μητρικής διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 3,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών ύψους 7,9 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περίοδο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Γιώργος Χριστάκης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ