
Μπορεί οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις διαγραφές χρεών, τις συγχωνεύσεις αλλά και τις αγοραπωλησίες να βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, αλλά στον αντίποδα η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία συνεχίζει να κινείται με θετικό πρόσημο και το 2017.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γερμανικά ναυπηγεία Blohm + Voss, τα οποία σε κοινοπρακτικό σχήμα μαζί με άλλα βορειογερμανικά ναυπηγεία ανέλαβαν τη ναυπήγηση πέντε κορβετών, αξίας περίπου 2 δις Ευρώ. Τα επιμέρους τμήματα των κορβετών θα κατασκευάζονται σε άλλες ναυπηγικές μονάδες (π.χ. German Naval Yards) και στο τέλος θα μεταφέρονται όλα στις εγκαταστάσεις της Blohm + Voss στο Αμβούργο προς συναρμολόγηση. Με αυτήν την παραγγελία τα ιστορικά ναυπηγεία του Αμβούργου διασφαλίζουν το μέλλον τους και βεβαίως το μέλλον των δεκάδων εργαζομένων τους. Οι κορβέτες μήκους 90 μέτρων θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας έως το 2025.
Όμως δουλειά στα γερμανικά ναυπηγεία δίνει όχι μόνο το γερμανικό ΠΝ αλλά και οι μεγάλοι παίκτες στην αγορά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, θαλάσσιας αλλά και ποτάμιας, όπως για παράδειγμα η αμερικανική Crystal River Cruises. Συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη τα ναυπηγεία MV Werften παρέδωσαν στην αμερικανική ναυτιλιακή το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο, το «Crystal Bach», ενώ αναμένεται η ναυπήγηση ακόμα δύο.
Νέες παραγγελίες, όμως, υπάρχουν και για τα ναυπηγεία Meyer Werft. Συγκεκριμένα, τα τελευταία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία με την βρετανική εταιρεία Saga για δύο νέα κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας 58.250 gt., με έτος παράδοσης το 2019 και 2020. Τα «Spirit of Adventure» και «Spirit of Discovery» αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στα γερμανικά ναυπηγεία του Πάπενμουργκ, οδηγώντας και στην επανάχρηση της μέχρι τώρα κλειστής ναυπηγικής τους κλίνης, Baudock Ι.
Στελέχη της Γερμανικής Ένωσης Μεταλλουργών σημειώνουν, όπως γράφει σήμερα o γερμανικός Τύπος, πως τα γερμανικά ναυπηγεία πέτυχαν τα τελευταία χρόνια, παρά την διεθνή κρίση, σταθεροποίηση και πλέον οι αναπτυξιακές προοπτικες είναι θετικές για το σύνολο των 37 ναυπηγικών μονάδων στις οποίες απασχολούνται 15.800 εργάτες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ