
Μπορεί οι γερμανικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν σημαντικά οικονομικά προβλήματα, με τις διαγραφές χρεών, τις συγχωνεύσεις αλλά και τις αγοραπωλησίες να βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, αλλά στον αντίποδα η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία συνεχίζει να κινείται με θετικό πρόσημο και το 2017.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα γερμανικά ναυπηγεία Blohm + Voss, τα οποία σε κοινοπρακτικό σχήμα μαζί με άλλα βορειογερμανικά ναυπηγεία ανέλαβαν τη ναυπήγηση πέντε κορβετών, αξίας περίπου 2 δις Ευρώ. Τα επιμέρους τμήματα των κορβετών θα κατασκευάζονται σε άλλες ναυπηγικές μονάδες (π.χ. German Naval Yards) και στο τέλος θα μεταφέρονται όλα στις εγκαταστάσεις της Blohm + Voss στο Αμβούργο προς συναρμολόγηση. Με αυτήν την παραγγελία τα ιστορικά ναυπηγεία του Αμβούργου διασφαλίζουν το μέλλον τους και βεβαίως το μέλλον των δεκάδων εργαζομένων τους. Οι κορβέτες μήκους 90 μέτρων θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό της Γερμανίας έως το 2025.
Όμως δουλειά στα γερμανικά ναυπηγεία δίνει όχι μόνο το γερμανικό ΠΝ αλλά και οι μεγάλοι παίκτες στην αγορά της παγκόσμιας κρουαζιέρας, θαλάσσιας αλλά και ποτάμιας, όπως για παράδειγμα η αμερικανική Crystal River Cruises. Συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη τα ναυπηγεία MV Werften παρέδωσαν στην αμερικανική ναυτιλιακή το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο, το «Crystal Bach», ενώ αναμένεται η ναυπήγηση ακόμα δύο.
Νέες παραγγελίες, όμως, υπάρχουν και για τα ναυπηγεία Meyer Werft. Συγκεκριμένα, τα τελευταία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία με την βρετανική εταιρεία Saga για δύο νέα κρουαζιερόπλοια, χωρητικότητας 58.250 gt., με έτος παράδοσης το 2019 και 2020. Τα «Spirit of Adventure» και «Spirit of Discovery» αναμένεται να δώσουν νέα πνοή στα γερμανικά ναυπηγεία του Πάπενμουργκ, οδηγώντας και στην επανάχρηση της μέχρι τώρα κλειστής ναυπηγικής τους κλίνης, Baudock Ι.
Στελέχη της Γερμανικής Ένωσης Μεταλλουργών σημειώνουν, όπως γράφει σήμερα o γερμανικός Τύπος, πως τα γερμανικά ναυπηγεία πέτυχαν τα τελευταία χρόνια, παρά την διεθνή κρίση, σταθεροποίηση και πλέον οι αναπτυξιακές προοπτικες είναι θετικές για το σύνολο των 37 ναυπηγικών μονάδων στις οποίες απασχολούνται 15.800 εργάτες.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ